Hmm hvordan få tetraer til å yngle....?

hei..

er det mulig å få tetraer til å yngle?...

hvordan "gyteforhold" må de ha for å klare det?.... hvor legger de eggene osv?...

jeg har hatt tetraer i noen år nå, men aldri fått de til å yngle ..... :0)


jeg har flaggtetra og neontetra......


:0)
Jeg har selv 2 typer tetra, aldri fått yngel på dem. Tror de legger egg på plantene, men er ikke sikker. Jeg vet bare at de bør ha riktig PH og sånt. Og har du mange så vet du jo at det er forskjellige kjønn

Hvilke tetraer har du da? ^^,
Og ja, det går ann, men det er vanskelig.
Kizzie
hei.. jeg har flaggtetra og neontetra...... :0)


hvertfall neontetra er vel forholdsvis vanskelig fra hva jeg har hørt og lest. flaggtetra kan jeg ingenting om derimot.
Tetraer er eggspredere. De spiser sine egne egg og yngel, men med et eget lekskar som er satt opp riktig tilpasset eggspredere og med riktige vannverdier, så er det mulig. Man må fóre yngelen med infusorer, så det er lurt å lese seg opp på yngelpleie før man setter i gang oppdrettet. Her er en tråd om andre eggspredere.
Hei aggi !
har du klart å få dem til å yngle?....

er det andre eggleggende fisker som er lett(ere) å få til?

og som passer sammen med:

-neon og flagg tetra
-ei sugemalle
-dalmantiner mollyer
-platyer
-gullbarbe



:0)

takker for alle svar
Jeg har ikke tetra. Men jeg har Danioer og venusfisker. De er nok lettere å få til, men prinsippene er ganske like tetra.
Hei igjen...
okay.. takker for svar.....

men er det noen spennende eggleggende fisker jeg kunne hatt sammen med mine våte venner?

ps... har bare en 80L da....(ønsker meg et større, men :0/ )

Barber skal jo være enkle då, men tenker du på at du skal kunne få fram yngel i selskapsakvariet?
Hei
ja tenkte på det da... syns det er spennende :0)

har et lite akvarie på 15-20 l som jeg bruker som yngelkar..... hadde vært spennende å prøvd noen eggleggere, men er 80L akvarie for lite??

hvor stort bør jeg i så fall ha?
Danioer kan du vel drette i en 15-20 liter, de voksne fiskene må ut med en gang eggene er lagt uansett:p
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap