Høygravide guppyer

har 4 stk høygravide guppyer og den ene ser veldig fødselklar ut den er så stor at den ser ut som den sprekker snart,den har vært svart bak men nå er den lyserosa og den ser ut til å ha fått åpning,er dette tegn på at fødsel er nær eller er det noe galt?
den oppførere seg stort sett som vanlig,spiser og leker med de andre men kan godt ligge rolig på bunnen eller i toppen av karet og se litt apatisk ut.
er detter normalt eller er det noen komplikasjoner?
hva gjør man hvis det er komplikasjoner?
Har hatt guppy, men vet likevel lite om akkurat dette. Mulig du kan finne noe informasjon i artikkelen om guppy.
Heisann
Jeg har en gravid guppy tror jeg...
Kan du vise et bilde av de gravide guppyene???
Vil bare se om hvordan det ser...
Har lagt guppyen oppi et fødekar har snart bursdag så jeg håper de kommer da...
Hanen døde for 2ukersiden og hua har jeg hatt en uke før tror den var gravid da og..
Jeg har ikke noe bilde jeg vet om på nett nå. Men hvis guppyen er helt rund og tykk, og svart bak. Så er den gravid. Min erfaring er at ingen fisk vil føde i små føde kar. De vil ha en bolle eller noe som tar minst 3 liter.
hvis du går inn på fiskebasen og søker frem på guppy så får du frem masse bilder og der er det ett par gravide,kameraet mitt er ikke bra nok til åta bilder av så små fisker så nærme,beklager.
jeg har fått anbefalt at de ikke skal være i fødekasse men heller putte inn masse planter som yngelen kan gjemme seg i.
venter forsatt i spenning her da.
Hei
lurest å vere klar og våken og ta ein titt på den gravide hoe innimellom, kan hende ho har føldt og min erfaring er å sette ned fødakassa og fange yngelen og la dem bli oppvokst i den eller i eit yngelkar, berre få dem langt vekk, mine guppy nekter å føde i kasse. så den kassa mi den er brukt til yngel. VELDIG nyttog å lese mona o's artikkel om guppy, står masse nyttyg- både om yngelpleie, fødsel og massse anna
Min fødet hele 89 stk i fødekassa den da, nå venter søstra og de har pleid å føde med et par dagers mellomrom, de føder i fødekasse og d har fungert greit for meg hele tiden, så lenge ikke d er noen hender som rører mye i akvariet, d er ikke bra.. De pleier å bli litt firkantet rett før fødsel og matlysten mister de som regel før de skal føde, dessuten er de sorte bak ved roten av halen, endetarmsåpningen :o)

Mvh Jannicke
Hva gjør dere med alle guppybabyene? Mine føder som bare det, men jeg har de bare i akvariet. Tar de heller ikke over i et annet kar når de er nyfødte.

Må bli kvitt noen..
Hvis man ikke legger forholdene alftfor godt til rette, blir en stor andel spist av de øvrige innbyggerne. Sånn sett er det alltid lurt å ha noen gode yngelspisere i et Guppy kar. Mange kvitter seg også med dem på annet vis, men det er heldigvis ulovlig å skrive om på forumet
Jeg vil ikke ta livet av dem, annet enn om jeg kjøper noen yngelspisere.. Men nå har jeg fått så mange ancistrusbabyer også, så jeg har ikke hjerte til å få yngelspisere oppi der. Morsomt å ha fått til det også nemlig
Annie
Jeg vil ikke ta livet av dem


Var ikke det jeg mente. Avlivning er ikke ulovlig. Men, samma det.
Du må rett og slett ta et valg. Voldsomt mange Guppy for å beholde ancistrus-yngel, eller å kontrollere bestanden. Finnes nok ingen fasit i dette tilfellet
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Evjeberg
Reklame for plussmedlemskap