Gravid neon tetra?

Inaktiv bruker
Jeg har en liten neon tetra som har en liten kul på magen! Hva er det? Jeg lurte på om den er gravid. Er det noen som kan hjelpe meg?
Vanskelig å si, men gravid er den ikke

Gravid er betegnelsen en bruker på hunkjønn som har befruktede egg/yngel/unge(r) i magen.

neontetra legger egg, som befruktes etter at de er lagt, og hun er dermed ikke gravid. Hun kan være rognstinn (full av egg), da.

Men, om hun er rognstinn, bare har spist veldig mye i det siste, har forstoppelse eller et annet medisinsk problem er ikke lett å si. Når det er sagt pleier rognstinne hunner å bli jevnt tykkere langs magen, og ikke bare som en enkelt liten klump et sted på magen.

Om du klarer å ta et bilde kanskje noen kan si hva det mest sannsynlig er.
Inaktiv bruker
:)
Okei Men det døde en neon tetra for noen dager siden Men når jeg tok på den og klemte litt forsiktig (det stakk noe ut) så kom det ut noe som lignet på rogn bak! Hva er dette?
Det var nok innvoller eller avføring.
Om du har flere "oppblåste" neontetra og noen er døde, så har du nok en sykdom i karet.
neontetra legger egg, som befruktes etter at de er lag.
Jeg lurer på hvor lang tid det tar fra eggene er lagt, til vi kan se ynglen i karret? Skjer det nesten med engang eller etter noen dager/ uker?







ElinH
Vanskelig å si, men gravid er den ikke ;-) Gravid er betegnelsen en bruker på hunkjønn som har [I]befruktede[/I] egg/yngel/unge(r) i magen. neontetra legger egg, som befruktes etter at de er lagt, og hun er dermed ikke gravid. Hun kan være rognstinn (full av egg), da. Men, om hun er rognstinn, bare har spist veldig mye i det siste, har forstoppelse eller et annet medisinsk problem er ikke lett å si. Når det er sagt pleier rognstinne hunner å bli jevnt tykkere langs magen, og ikke bare som en enkelt liten klump et sted på magen. Om du klarer å ta et bilde kanskje noen kan si hva det mest sannsynlig er.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap