Egg..... men hvem hører de til??

Jeg har akkurat hatt ett litt omfattende vannbytte, fjernet litt planter, og tenkte å gjøre reine noen røtter og steiner.... Da jeg tok opp den ene roten, så jeg at det lå egg under den.... og den ble pent satt ned på plass. Nå er det store spørsmålet: Hvem har lagt dem? Egga var ca 3 mm i diameter og oransje.

I akvariet (160l) bor det:

1 ildhale
4 praktbotiaer
2 pakistanbotiaer
5 unge ancistruser
3-4 neontetra
4 dolkestikktetraer

Den største praktbotiaen er mye under den rota, men ser her at de vanskelige å ale opp...

Bør egga flyttes? Bør da foreldrene være med?
under rota.. de eneste jeg kan tenke meg av de fiskene der må vel være ancistrus.. hvis de er gamle nok vel og merke.
Om egga er relativt store og gulaktige så er det ancistrus
Tja...
..... synes de er små enda.... 4-5 cm??
Det er 99,99% sikkert ingen av Botiaene dine. Men bare for ordens skyld; hvor store Botia har du? det hender noen ganger at de legger egg i akvarium. Men det er ytterst få tilfeller på verdensbasis. Det som aldri har forekommet er dokumentert befruktning og klekking. Uten bruk av hormoner, vel og merke...
:-)
Nei..... Jeg begynner å bli ganske overbevist om at det ikke er Botiaene som har lagt egg. Når det er få på verdensbasis... så legger de neppe egg i et helt vanlig akvarium, uten noen som helst tilrettelegging!

Uansett: Den største botiaene er vel ca 8-9 cm... de andre er vel ca 5..

Da er det vel de små Ancistrus yplingene som er blitt gamle nok...
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap