Tom for idèer - hva kan jeg sende reker i?

Jeg har stort overskudd av CRS reker, men er helt tom for emballasje å sende dem i. Jeg har gått gjennom boder og hele huset, tømt ut skruer, spiker, filtermateriale og alt, for å bruke eskene til å sende reker i. Men nå er det ikke mere å finne. Så hva kan jeg sende reker i? Finnes det egnet, billig emballasje å få kjøpt tro? Noen som har forslag?

Jeg vet at noen sender reker i tomme vannflasker, men problemet er at jeg drikker ikke flaskevann. Ikke drikker jeg noe annet fra halvlitersflasker heller. Og jeg gidder jo ikke gå og bruke penger på å kjøpe flaskevann i bøtter og spann, og så bare tømme det ut for å bruke flaskene :p Eller, jeg kan jo gjøre det, og skrive i annonsen at det går som emballasjekostnad, hehe

Noen som har idèer å komme med? Hva kan jeg kjøpe, noe som er veldig rimelig, og som tåler en trøkk i postgangen? Det må være noe solid, så det ikke blir trykket sammen.
Det beste jeg har brukt er faktisk disse små pappeskene som skruer og spiker er i, de er av solid og kraftig papp. Men nå ligger altså alle spikere og skruer i skuffer og kasser her, siden jeg har tømt ut alt og tatt eskene

Her er en side med mye forskjellig. Kanskje du finner noe du kan bruke.
Drikker du ikke melk eller juice da? Kartonger har fungert fint her. Da regner jeg med at det er noe bobleplast el. liknende rundt i tillegg..
Jeg synes godt du kan ta betalt både for emballasje og porto. Det er ikke så mange kr ekstra det er snakk om for kjøper, men blir fort mange kr for selger (deg) om du skal spandere det på mange.
Ellers tenkte jeg på slike plastbokser med lokk som de selger på matvareforretninger (eller Nille f.eks) for oppbevaring av mat. Selges gjerne 10-20 stk. for en tier. De er jo solide og kan brukes igjen til annet etterpå.
Hei, jeg bruker utelukkende halv liters brusflasker.

Jeg og familien drikker ikke nok så jeg får med meg noen "andre veien" når jeg handler. Butikken synes det er greit å selge noen tilbake for pant

Disse er billige og solide. Jeg legger adresselappen rundt flaska så trekker jeg en pose utenpå dette og avslutter med noen runder med klar pakke teip.

Posten sier det bør være en ekstra sikring når man sender væske. Jeg putter gjerne et par småbiter med "blåmatte" som rekene kan hvile på inn i flaska.

Utfordringen med disse flaskene er at de har liten tut. Åpningen er for liten for eplesnegler og en del større reker.

Måler opp vann slik at totalvekten ikke overstiger 350 gram for å sende på billigste sats på 23,- kr. Med flaske, pose og teip så blir dette kanskje 25 kroner totalt.

Bobleplast kan jo brukes utenpå flaska, men inni posen for bedre isolasjon.

Skulle jeg ønsket meg noe annet måtte det være en flaske på samme størrelsen, men med lokk like stort som omkretsen på flaska
Jeg har trakt i ulike størrelser, så jeg skulle nok greid å få de små CRS rekene ned i flaska på enkelt vis. Jeg bare lurer på om folk synes det er like tungvindt å få dem UT igjen som jeg gjør Har selv fått reker på flaske med små blå svampbiter i som rekene skal klamre seg i, og jeg sliter med å få alle rekene ut. Det ligger alltid noen klistret igjen i flasken, så jeg må fylle på vann igjen og skylle dem ut i flere omganger.

Men takk PT, du satte meg på en idè uansett. Jeg kan kjøpe vannflasker på butikken, flasker folk har pantet, og bruke dem. Føles et hakk tryggere enn brusflasker Da koster vannflasken bare en krone stykket. Det burde gå an.
Men den må emballeres skikkelig utenpå der igjen, for nå er det kjølig i været.

Men jeg er fremdeles åpen for forslag til eskepakking Jeg har blitt så dreven i eskepakking at jeg liker det egentlig best.

For lenge siden hadde den nettbutikken Aquarius Zoo i Sandefjord heat-packs til salgs. Nå aner jeg ikke lenger hvem som selger sånt til en brukbar penge. Noen som vet...?
Jeg pleier alltid å samle på sånne vitamin-bokser eller andre lignende pille-bokser. Bruker det bare til små individer da, men tar de oppi en liten brodpose, helst en liten en, med litt vann og litt luft og putter den oppi pilleboksen. Tar alltid så mye vann og luft at det får akkurat plass oppi, helst dobbel sett med poser og en gjerne en ekstra utenpå pilleesken og. Har du en vanntett pilleeske så er jo det supert! Disse boksene tåler jo litt hard behandling og.
Kom til å tenke på at de filmrullene til fotoknutsen må jo være genialt, får sikkert plass oppi en konvolutt og

Masse en kan bruke!
- Skrev feil ja.
Filmrull-boksene til fotoknutsen
MIne var i hvert fall skikkelig godt pakket og hele gjengen klarte turen helt fint. Nå sitter de i mosedotten og gumler novoprawn

Jeg fikk kanskje den siste skrue esken..
Ja, du fikk den siste skrue-esken, Elin

Sauen666 : Filmrullboksene blir i minste laget for mitt bruk. Synes det blir litt lite vann og luft i en sånn. Dessuten har jeg ikke brukt film til kamerabruk på mange år, her går det kun i digitale kameraer
hva med pappkrus?
disse koster rundt 10 kroner for en pakke på nille eller noe.
Pappkrusene er hardere enn de av plast og kan bare pakkes godt inn på toppen.
eller er du på jakt etter noe som kan lukkes?
Noe som kan lukkes og som tåler en trøkk. Post kan få ganske hard medfart underveis... husk at brev sendes i samme containere som langt tyngre ting enn tante Olgas julekort til slekta

Et pappkrus kan jeg fint mose om jeg klemmer den med èn hånd. Det kan jeg overhodet ikke med en solid pappeske for skruer
Ikea?
på ikea har de mye rart og billig. for eksempel slike?
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10098256
mulig det kan være lurt å ta turen innom
vist man kjøper tomme halvliter flasker i butikken kan man jo prøve å være litt på utkikk etter MER flasker (som i leskedrikken MER) dei har stor tut. [URL=http://www.coca-cola.no/contentstore/no_NO/pages/products/MER.html#][/URL]
Disse er altfor store, men noen papprør med litt mindre dimmensjoner burde gjøre nytten. Antar du kan få kjøpt dem hos noen som forhandler kontorrekvesita.
Liker familien din pringles, Mona? Sånne chips som er stablet i et rør, altså.
Nestea Ice tea flaskene har veldig stor tut. Disse er litt dyre, men som nevnt over går det jo an å være på utkikk etter dem når du leter etter tomflasker på butikken.
Aggi
Liker familien din pringles, Mona? Sånne chips som er stablet i et rør, altså. :)

Når vi er inne på rør, så kanskje man kan ta kjernen fra tørkerull?
Det er nok ikke sterkt nok aleine, men dersom man bruker to, klipper opp den ene på langs, og teiper rundt den andre, så blir det kanskje stivt nok? Eneste er at posen inni må være ganske smal..
Trygve Lillefosse
[URLBLOCK1]er altfor store, men noen papprør med litt mindre dimmensjoner burde gjøre nytten. Antar du kan få kjøpt dem hos noen som forhandler kontorrekvesita.

Aha... det er kanskje noe som kan brukes, og som jeg slipper å kjøpe!
Jeg har liggende flere sånne lange papprør som jeg har fått tilsendt lysrør i, hver gang jeg har kjøpt lysrør på nettet. Jeg har spart på alle sammen, de tomme papprullene ligger på kottet.
De skal jeg iallefall se nærmere på. De kan deles opp i korte rør, som beskytter reke-posen i postgangen, for den pappen er skikkelige greier, laget for å tåle en trøkk. Men runde pakker tar posten ekstra gebyrer for, så da må jeg legge den korte rør-stubben i en boblekonvolutt så man slipper det.

Takk for tipset, det tror jeg muligens kan bli til nytte
mona o
Jeg har trakt i ulike størrelser, så jeg skulle nok greid å få de små CRS rekene [I]ned[/I] i flaska på enkelt vis. Jeg bare lurer på om folk synes det er like tungvindt å få dem UT igjen som [I]jeg[/I] gjør :-) Har selv fått reker på flaske med små blå svampbiter i som rekene skal klamre seg i, og jeg sliter med å få alle rekene ut. Det ligger alltid noen klistret igjen i flasken, så jeg må fylle på vann igjen og skylle dem ut i flere omganger.

Trakt er bra, ja! Blåsvamp også. Men eg skjønner ikke helt problemet med å få rekene ut av flasken. Man kan jo ta ut biter av blåsvampen ut først med en lang pinsett, da har rekene lite igjen for å holde seg fast inn i flasken. Mykkje bedre er å kutte av halsen av flasken, da blir åpningen større og det er lettere å få de ut. Eller man legge hele flaska inn i akvariet å vente til de komme ut, men da må man være tålmodig
Det var aldri nødvendig hos meg å "skylle rekene ut". Det høres iallfall litt stressende (for begge sider ut), men som sagt skjønner eg kanskje ikke helt poenget her.

Å sende rekene najonal med flasker er for meg den mest enkelte og raskeste måten. Sending i esker skal ta ofte litt meir tid hvis eg kan stole på postens info

For å sende lengre sør (kanskje Tyskland ) er det sikker bedre å bruke isoporesker (fiskeoppdrett, esker for rogn) og breathing bags for rekene.

Eg ser en tendens her for å bruke for beholderer med altfor lite volum. Veldig sjelden at eg senderi 0,5l flasker. Anbefalingen å bruke filmrullboksene for reker vurdere eg som ekstrem dårlig for å ikke bruke hardere ord nå...
Syns ikke heller at man skal ha så mykkje fokus på portokostnaden når man bestille (eller sende) rekene. Eg tror at eg har sendt engang for 23 Kr og da var det 3 stk dvergreker, ellers klarer eg det ikke med en god samvittighet å pakke for eksempel 10 stk for 23 Kr. Bruker gjerne en 1l eller 1,5l flaske for 10 - 15 stk med masse bobleplast rundt flasken i tillegg til flasken kommer i en boblekonvolutt. Da blir det 55 Kr porto og 10 Kr emballasje. Kva er vitsen med å spare penger her, hvis faren for nedkjøling, oksygenmangel og rekedød stiger?
På Kid får vi noen varer i slike små esker lignende de skrueeskene. Kanskje ta turen innom nærmeste Kid-butikk å spørre etter pappesker til f.eks. blyband? Hvis de er serviceinnstilte får du sikkert noen brukbare esker eller beskjed om når du kan komme å hente esker. Ikke så ofte vi får inn blyband, men får mange små esker når vi først får dem.
Takk for tipset om Kid Skal stikke innom og høre, det er en Kid-butikk på storsenteret her.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Inge Foss
Reklame for plussmedlemskap