Gravid ancistrus.

Er det noen som kan fortelle meg åssen man kan se at en Ancistrus er gravid? har en med bolle mage og (kjønnsorganene) er en bolle......
Har ikke peiling åssen man kan se d.
Den henger i overflaten hele tiden.

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut ka som er galt?
Et bilde av en gravid malle hadde verdt fint
maller er ikke gravide, de legger egg som blir befruktet av hannen etter at de er lagt. En som er gravid har befruktede egg/yngler/unge(r) i magen.

EN malle kan imidlertid bli rognstinn, men din høres syk ut. Maller skal ikke henge i overflaten, de skal oppholde seg på bunnen av karet.

Enten er din syk, eller så er det noe alvorlig galt med vannet ditt. Men siden den er oppblåst mistenker jeg at den er syk. Et bilde ville hjulpet mye

Forresten.. kommer jo an på hvordan den henger... på glasset eller "løst" i vannet. Uansett tror jeg ikke maller blir så runde når de er rognstinne at de kan karakteriseres som en bolle. Rognstinn fisk er jevnt over rundere rundt magen hele veien bakover, men ser det sykelig ut, så er det mest sannsynlig det.
Hallo
verdiene er helt fine. den henger fast på glasset men ligger i overflaten
Var ikke så lett å se fisken på de bildene.

Tenkte jeg kunne vise deg denne tråden... du kan jo se om noe virker kjent når du ser disse bildene.

Din ser forresten noe for ung ut til å være kjønnsmoden. De blir vel det når de er rundt 5-6 cm minst, tror jeg. Har ikke all verdens erfaring med maller
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap