Kampfisk

Synes kampfiskene er så flotte, og ønsker selvsagt å ha en slik i akvariet. Har ancistrus, dverggurami, kardinaltetra. maller og en ancistrus nå i starten. Går kamfisken sammen med disse?
Mallene går den helt fint sammen med og kardinalene er ikke spesielt nappete av seg så det burde gå bra. Det eneste jeg er usikker på er guramiene. De oppholder seg jo i noenlunde samme område i akvariet og jeg ser for meg at det kan by på problemer om karet ikke er stort nok. Hvor stort akvarium er det snakk om?
Søkte litt på forumet på gurami og kampfisk og det ser ut til at disse to artene kanskje kan gå i lag. Sier kanskje for kampfisker er veldig individuelle i temperamentet og det som fungerer for noen trenger ikke fungerer for alle. Du får bare prøve deg frem og ha en reserveløsning i bakhånd om ting skulle skjære seg.
Litt småknuffing
Har selv en Kampfisk hun i samme akvariummed en Gurami. Det blir litt småknuffing iblandt, da akvariet kun er på 60 liter, men de trives som regel sammen.

I begynnelsen var de oppi hverandre hele tiden, men det ser ut til at de har blitt vandt med hverandre nå.
Hvis du alt har en kampfiskhunn i akvariet, vil jeg ikke anbefale deg å sette en hann oppi karet, det kan fort bli bråk i et så lite kar!

Sorry, så feil!
Klokken er halv 5, ikke rart du ser feil =)

Har selv hatt en kampfisk hann og hunn i samme akvarie, hannen ble helt oppspist.
Har ikke kamfisk, men ønsker..har ikke turt å kjøpe ennå.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap