Før strøm i meg når jeg tar i karret når jeg har lysarmaturet påkoblet?

Før strøm i meg når jeg tar i karret når jeg har lysarmaturet påkoblet?

Hva kan jeg gjøre?

Hva er feilen med lysarmaturet?

Noe jeg kan gjøre?
Det er nok krypstrøm som kommer av en dårlig isolasjon eller fukt.
Inaktiv bruker
MadShadow
Før strøm i meg når jeg tar i karret når jeg har lysarmaturet påkoblet? Hva kan jeg gjøre? Hva er feilen med lysarmaturet? Noe jeg kan gjøre?

Hva tar du i samtidig? Er det betonggulv og aluminiumunderstell?

Mest sannsynlig er det jordfeil i armaturen din. Få målt om det er jordfeil på armaturet ditt eller om det er feil på noe annet utstyr.
Jordfeil og støt er livsfarlig. Alt over 10mA strøm gjennom kroppen din vil ta liv av deg hvis du henger fast lenge nok.
kairo
Alt over 10mA strøm gjennom kroppen din vil ta liv av deg hvis du henger fast lenge nok.


Veldig synd da at jordfeilbryteren slår ut på rundt 30mA
Inaktiv bruker
Wikdahl
[QUOTE=kairo] Alt over 10mA strøm gjennom kroppen din vil ta liv av deg hvis du henger fast lenge nok.


Veldig synd da at jordfeilbryteren slår ut på rundt 30mA

Les hve jeg skriver da> Lenge nok
Dessuten har du ingen garanti for at alle har jordfeilbryter i installasjonen sin.

En jorfeilbryter innstilt på 30 mA løser ut lenge før 30 mA. Det eneste som er kravet er at den SKAL ha løst ut ved 30 mA.
Det kan hende den allerede har løst ut ved 20mA. Det kommer an på modellen og fabrikatet.
Hmm
Akvariet står på betonggulv.

Når jeg tar i aliminiumsrammen eller i vannet før jeg strøm i meg. Får ganske kraftig støt faktisk....

Må jeg bytte hele armaturet eller går det ann å reparere?
Inaktiv bruker
MadShadow
Akvariet står på betonggulv. Når jeg tar i aliminiumsrammen eller i vannet før jeg strøm i meg. Får ganske kraftig støt faktisk.... Må jeg bytte hele armaturet eller går det ann å reparere?


Hvis du slår av armaturet kjenner du ingentig, er det slik å forstå?

I såfall trekk ut kontakten på armaturet og få noen til å sjekke for feil hvis du ikke er elektrokyndig.
Det kan hende ledningen er skadet slik at en av lederne er i kontakt med armaturet.
Er det et gammelt armatur, hender det at bunnlasten i slike lysrørarmatur går i stykker og det blir overslag til armaturet.

Uansett må du utvise forsiktighet og ikke prøv deg på noen snarveier da strøm dreper.
Jepp.
jepp når jeg trekker ut armaturet blir det ikke strøm i akvariet og når jeg setter det i blir det strøm.

Det førte til kortslutning inatt, når jeg skulle slå på lyset idag kl 13.00 var alt av pumper, varmekolber slått seg av pga dette. var 19 grader i akvariet så det var ikke noe heldig.

er forsåvidt et 5 års gammel armatur
Trekk ut kontakten til armaturet og ikke bruk dette før du har fått reparert dette!

Plantene og fisken klarer seg helt fint uten lys i noen dager. Så slipper du at det skjer noen ulykker hjemme hos deg.

Det finnes sikkert noen som mener at det ikke er farlig osv, men det det bedre å være føre var enn etter snar. Spesielt når det gjelder elektriske apparaturer det er feil på.
Hmm
Men er det stor sjangs for at det går ann å reparere eller skal jeg bare knalle til å kjøpe ett nytt?
Inaktiv bruker
MadShadow
Men er det stor sjangs for at det går ann å reparere eller skal jeg bare knalle til å kjøpe ett nytt?


Hvis det bare er ledningen som er ødelagt er det fort gjort å reparere, men det kan også være komponenter inne i armaturet som er deffekte og de er det ikke sikkert det lønner seg eller å skaffe deler til en rimelig pris.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap