Eheim 2180 og tekst i displayet

Jeg har nylig kjøpt en 2180 eheim pumpe til 720`n. varme elementet slår seg på når temp er under 24,5. i dag så gikk temp ned til 24,5 og dermed lyste det i displayet DEF . hva er dette? håres skummelt ut. noen som har noen erfaring

HJELP!!!!!!!!
KaMpFiSk RoCk
Jeg har nylig kjøpt en 2180 eheim pumpe til 720`n. varme elementet slår seg på når temp er under 24,5. i dag så gikk temp ned til 24,5 og dermed lyste det i displayet DEF . hva er dette? håres skummelt ut. noen som har noen erfaring HJELP!!!!!!!!


Hvor mye har du stilt temperaturen på?

Jeg bruker Weipro sine varmeelement. Dersom jeg stiller de på 24 grader, så skrur elementet seg på når temperaturen synker under 0,5 grader på det som er stilt. dvs at under 23,5 grader så kobler elementet seg inn.
KaMpFiSk RoCk
Jeg har nylig kjøpt en 2180 eheim pumpe til 720`n. varme elementet slår seg på når temp er under 24,5. i dag så gikk temp ned til 24,5 og dermed lyste det i displayet DEF . hva er dette? håres skummelt ut. noen som har noen erfaring HJELP!!!!!!!!


Du kunne kanskje behersket deg litt i overskriften her....? Skulle tro det var liv og død om å gjøre.

Har du lest bruksanvisningen på dette filteret? Sannsynligvis ikke, siden du ikke skjønner hva som foregår. Les den, og sett deg inn i hvordan et Termo-filter fungerer.

Det lyser fordi varmeelementet i filteret VIRKER slik det skal.....
Hmm
mona o
[QUOTE=KaMpFiSk RoCk]Jeg har nylig kjøpt en 2180 eheim pumpe til 720`n. varme elementet slår seg på når temp er under 24,5. i dag så gikk temp ned til 24,5 og dermed lyste det i displayet DEF . hva er dette? håres skummelt ut. noen som har noen erfaring HJELP!!!!!!!!


Du kunne kanskje behersket deg litt i overskriften her....? Skulle tro det var liv og død om å gjøre.

Har du lest bruksanvisningen på dette filteret? Sannsynligvis ikke, siden du ikke skjønner hva som foregår. Les den, og sett deg inn i hvordan et Termo-filter fungerer.

Det lyser fordi varmeelementet i filteret VIRKER slik det skal.....

sorry for feil inf med overskrift. jeg har sefølgelig lest bruksanvisning flere ganger og det står ikke noe om det der. hadde ikkespurt på akvaforum når det står i bruksanvisning`a.
Vidar Alfei
[QUOTE=KaMpFiSk RoCk]Jeg har nylig kjøpt en 2180 eheim pumpe til 720`n. varme elementet slår seg på når temp er under 24,5. i dag så gikk temp ned til 24,5 og dermed lyste det i displayet DEF . hva er dette? håres skummelt ut. noen som har noen erfaring HJELP!!!!!!!!


Hvor mye har du stilt temperaturen på?

Jeg bruker Weipro sine varmeelement. Dersom jeg stiller de på 24 grader, så skrur elementet seg på når temperaturen synker under 0,5 grader på det som er stilt. dvs at under 24,5 grader så kobler elementet seg inn.
jeg har intigrert varme i pumpa som står stilt inn på 24,5 grader. når temp. er under det tennes lampen der det står heat. vis det er mere en to grader varmere i karet en det jeg har stildt inn på så blinker displayet. men mitt spm. er : i dag så gikk temp til 24,4 , men isteden for at heat lyste kom følgende opp på displayet DEF hvorfor???

og grunn til at overskrift var "brutal" var at pumpa kosa meg 11 000 NOK. tilsammen og den har gått i 2 uker nå
DEF... kan det stå for "default", altså "standard innstilling"?
eheim 2180 til 11.000 nok?? er den laget av gull?
Dersom du har betalt 11000,- for Eheim 2180, så har du garantert blitt lurt!!

Tropefisk selger den til litt over 5000,- her.
Filtermatrial til pumpen får du på webzoo til 840,- se her.

Så da har du en komplett Eheim 2180 for litt over 6000,- inkl. porto.

Hvor kjøpte du denne pumpen da?
ER nok med akvarie også dette vill jeg tro:P
mona o
DEF... kan det stå for "default", altså "standard innstilling"?


Eller DEFective.

Sjekka manualen selv på PDF og finner ingenting ang DEF. Kanskje best å sende en mail direkte til Eheim?

BB John
Ifølge manualen skal det komme opp et pilsymbol (som en omvendt "play" symbol som finnes på DVD spillere etc.) når varmeelementet er aktivt.

DEF kan bety så mangt, ville gått inn her og sendt en forespørsel til Eheim.
Vidar Alfei
Dersom du har betalt [B]11000,-[/B] for [I]Eheim 2180[/I], så har du garantert blitt lurt!! Tropefisk selger den til litt over [B]5000,-[/B] [URLBLOCK1]. Filtermatrial til pumpen får du på webzoo til [B]840,- [/B]se [URLBLOCK2]. Så da har du en komplett Eheim 2180 for litt over [B]6000,- inkl. porto[/B]. Hvor kjøpte du denne pumpen da?


sory utrykte meg feil men til sammen med ny sirk pumpe filtermedia og pumpa
Sorry for feil info:(
kosta ca. 9000 med alt , men nå funker pumpa fint og det har ikke kommet opp siden O_o
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap