L-134 og pris !?

Kjøpte 2 stk. flotte L-134 for en ukes tid siden, de er ca 8 -9 cm lange. Betalte 800;- pr. stk. Er dette mye ?? Kjøpte de i en akvariebutikk i Oslo jeg bruker hele tiden, og de er kjempegreie med alt. Første gang de har hatt denne knallflotte mallen i karene sine. Men det var prisen..?

EA
L134 hos Aquamanias.

"Vanlig" butikkpris kan jo være det du har betalt, men jeg synes det var litt mye.
Inaktiv bruker
Prisen varierer nok en del fra butikk til butikk.
Her er en pris

Jeg betalte 695,- pr. stk i en annen butikk i bergen.
Plussmedlem
Ga 380.- for mine, men de er mindre. Ca 6-7cm tenker jeg...
De var litt i dyreste laget. Jeg kjøpte fem stk L134 i 2005 (eller var det -06?), og ga 500 kr pr stk. i butikk.

Skal ta en prat med de, synes det er noe i meste laget selv, når jeg ser alle innleggene om L134.

EA
Jeg synes også det var dyrt. Jeg gav 275kr pr stk da jeg kjøpte 4 stk på 5 cm og betalte 350 for en full voksen. Dette var privat. Jeg var vel heldig med prisen da. Var på Dahl`s dyrerike for en uke siden og der kostet dem litt over 500kr, dem var vel 7-8cm.
Utprisen på maller er vel ofte satt i sammenheng med innprisen.

Det hjelper vel lite å klage på prisen på et produkt etter at du har kjøpt til en pris som du og selger er blitt enig om. Og du sier deg enig i det øyeblikket du sier at disse kjøper jeg. Synes du det er dyrt kan du jo bare la være å kjøpe..

Tror det stort sett er bare butikker som feks Elkjøp ol som har en prisgaranti..
800,- for voksne idivider er ikke dyrt, men heller ikke billig. Men man skal huske på at disse malle vokser veldig sendt, og at det tar tid før en på 5cm når en størrelse på 8-9cm. I tillegg så må man tilbetrakning at disse er kjøpt i butikk og ikke privat. Blir det samme som at L046 selges for 800 privat det som 3cm store, mens i butikker koster de 1800,-
Synes ikke prisen er så gal jeg viss inndividene er relativt voksene.
Så at man betaller mellom 500-1000 ,- pr.stk for voksene inndivider, ja det har faktisk blitt en "normal"pris for denne L mallen.
Men den er verdt hver eneste krone-har selv 14 stk av denne utrolig fine L mallen.

Men utpris henger seff sammen med hva butikken ga for dem i inn pris.

Prisen på denne mallen har tripplet seg de siste 2-3 årene.
I 2005 så var 250,- en normal pris for denne fisken, men idag så er det mere normalt å gi det du ga for voksene inndivider.
Inaktiv bruker
Pris på l134
En mulighet er kanskje å spørre på forhånd hva disse fiskene koster ut til kunde ved bestilling og om butikken kan bestille mallene til innkjøpspris +moms.
Jeg har gjort det og fått et tilbud som er vesentlig under utsalgsprisen.

Det koster ingenting å spørre
Akkurat det samme har jeg gjort, ofte så får man store rabatter når man f.eks bestiller mange dyre fisker.

Så nei det koster ingen ting å spørre, det verste som kan skje er at du får fiskene til vanlig pris.
er lige blevet tilbudt L-134 VF på 7-8cm til 300,- Danske kr John
Det er en fin pris.
Var det som var vanlig pris for 2-3 år siden, men idag koster ofte voksene inndivider av denne mallen fra 4-500,- og oppover.
Ja, jeg har overvejet om jeg skulle ha 6-8 stykker. men der går vel 1½-2år inden de er yngleklar john
lamp98
Ja, jeg har overvejet om jeg skulle ha 6-8 stykker. men der går vel 1½-2år inden de er yngleklar john

Prøvd åfå min gruppe på 14 stk i lek i omtrent 2 år, fortsatt uten resultater.
Sier jo litt når jeg fikk drettet et kull med diskuser noe som skal være vanskelig, men denne mallen har jeg ikke fått i lek.

Har prøvd det meste, så viss det ikke skjer noe på de neste 6 mnd så flytter jeg alle disse knall fine L134 over til diskuskarret, noe som har vært planen hele tiden, skulle bare ha noen yngler på de først.

Har foret opp endel forskjellige L maller, og den eneste jeh har fått i lek på 2 år er L144 de andre jeg har har trengt lengre tid.
Etter min erfaring så er ikke mange L maller klare for lek før de er minimum 2 år men ofte så er det 2 1/2-3 år når de går i sin første lek, eller når voksen/leks str.
Har noen L066 nå, disse er 1 år og 2-3 mnd, de minste er knapt 3,5-4 cm så tror ikke disse er leksklare før de er godt over 2 år.

Har også foret opp noen L134 fra de var ca.3 cm, de vokste ikke noe kjappere de, tok rundt 2 år før de nådde voksen/leks str.
Så L maller trenger tid ikke tvil om det.
lamp98
er lige blevet tilbudt L-134 VF på 7-8cm til 300,- Danske kr John

Hvis de du har blitt tilbudt er 7-8 cm så er de klare for lek de. Mine er mellom 7-9 cm og har pr dags dato ihvertfall 2 par som leker som bare det. Har ett kull som snart er salgsklare som ble født 27/9-08 og nytt kull som ble født for litt over 1 uke siden.

Frode
her oppe er markedet så tynt at det nesten er umulig å få solgt sånne for 200kr;.
Inaktiv bruker
nubbe
her oppe er markedet så tynt at det nesten er umulig å få solgt sånne for 200kr;.

Da er det bedre å beholde dem enn å selge. ( Sett fra selgers side ) men for kjøper er det en hyggelig pris
Kjøper man 6 fisk på 4-5 cm for 500,- st må man kanskje vente 2 år på at dem skal kjønne ut. I verste fall mister du noen og sitter bare igjen med 2-3 hanner. Da har du ventet i 2 år og betalt 3000 kroner for bare hanner. Da kan du investere nye 3000 kroner i 6 nye ungfisk og vente i to nye år og se.

800 er en grei pris for så stor fisk. I den størrelsen kan man plukke seg et garantert par og drette dem få uker etterpå.
Tilfeldig bekjentskap
© jonny nysæter
Reklame for plussmedlemskap