Jørgen karlsen 2009 prosjekt og hva jeg har idag

Hei
Nå har jeg kommet igang med 1400 liter prosjektet mitt. Har et kar på 530 l som der idag, det må vekk først. Så er det en del El arb. Som må gjøres om. Så må jeg lage en sluk i gulvet. Pluss en del snekker arbeide. Så jeg håper dette kan stå ferdig om noen mnd.

Så langt har jeg kommet idag 31.12.2008. Har bestillt porsa bord fra denne nettbutikken. Rask levering. Så har jeg bestillt Back to Nature bakgrunn fra denne nettbutikken. Denne butikken bruker jeg mye da den ligger rett nedi gata. Greie priser og meget god kaffe. Glass blir bestillt til neste uke. Leveringstid på dette regner jeg med en uke.

Slik er målene på karet L H B 135 * 60 * 180 = 1400 liter. Hva jeg skal ha i karet ennå, vet jeg ikke ennå. Her i huset bygger vi først, så får vi se hva vi skal ha oppi. Det jeg vet i alle fall, ikke noe DISCUS.
Det er bare å komme med tips. Har lurt litt på et plante kar, mulig det blir litt stort får det. Hva synes dere.

Jeg skal ha et filter i bakgrunnen. Dere som har det kan gjerne komme med erfaringer og tips om hva som er best å gjøre dette. Tenker da på renhold osv. Så skal jeg ha utvendig filter i tilegg. Så vudere jeg en sandfilter i tillegg. Noe mere jeg trenger å tenke på.

Det er bare å komme med tips og syns punkter. Slik at dette karet kan bli et bra og lett vedlikehold på.

For å varme opp dette karet vudere jeg og pruke varmepumpen min. Hvis jeg setter en varmeveksler på anlegget. Noen som har erfaringer på dette område.

MVH
Jørgen K Fredrikstad
Bilder
Første bilde viser hvor karet skal stå, men som sakt må 530 literen vekk først.

Andre bilder viser fronten av karet.

Karet skal være byggd inn i veggen.
Andre kar jeg har
Nr 1 530 liter helglass akvarium. Det skal flyttes inn i et annet rom.

NR 2 Hjemme laget kar med L-46 LHB 120*40*40

NR 3 Hjemme laget med corydoras Sterbai LHB 80*38*40

NR 4 og 5 Nye Akvastabil 180 liter. Disse blir gjort i stand nå.

NR 6 Hjemme laget med Ancistrus 6 stk voksene LHB 70*40*40

NR 7 Gammel Akvastabil brukes til når jeg skal flytte fisk. LHB 110*45*45
Trenger tips
Hello

Som jeg skrev tidligere har jeg kjøpt BTN moduler. De var først tenkt til 530 literen 150 cm bred. Men nå skal jeg ha de til mitt nye kar. Men den er 180 cm bred. Så var jeg inne på BTN og der jeg ser jeg at de ikke går ann å bygge de lengere en 160 cm. Stemmer det eller seg jeg så feil. Hvis ikke det går trenger jeg tips på løsninger. Tenker på denne type

Karet er som saget LBH 130*180*60
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap