Eheim vs jbl

Skal invistere i et utvendig filter til mitt 180 liter Malawi kar. Og lurer derfor på hva slags filter jeg burde velge, Eheim Pro II 2026 Spesial eller JBL Cristal Profi 500 ??
Du burde ta Eheim Pro II 2026 Spesial .

JBL har et dårlig rykte\JBL har et dårlig rykte spør du meg.
Jbl cristal profi 500
har selv JBL Cristal Profi 500 og er imponert over den men slangene bør renses av og til for å ha god sikulasjon. helt stille pumpe å ikke noe problem til nå,
men har JBL Cristal Profi 250 å de sliter jeg med. impelleren i di begynner å bråke veldig etter en stunnd å di er ikje noe særlig når d gjelder sirkulasjon så den anbefaler jeg ikke noen å kjøpe.
Har bytte impeller i den ene å byttet akslingen i begge men bråker forsatt etter en stunnd.
Den ene akslingen til impelleren brakk i 2 å den andre vet jeg ikke men byttet den å det hjalp i 1 uke.

så JBL Cristal Profi 500 kan jeg anbefale men jeg har ikke kjennskap til den andre så du får se hva di andre sier.
Vis den er på å du tar den over vann. JA! Det er da den begynner å dure enda mer. Det er det samme med alle.
mitt problem er jeg rører ikke pumpen å den behynner å bråke uten at jeg rører den, tror det er en produksjons feil.
tror akslingen er skjev å den begynner å bøye akslingen ettervert.

ja den bråker selvfølgelig når den blir kjørt uten vann, men den begynner å bråke når den ikke blir rørt i det heletatt.

samme probleme er på begge pumpene mine så tror det er noe galt som ikje e rett :P men har kjøpt en ny pumpe så bruker dem til reserve pumper.

Har begynnt å gå over til Am-top pumpen.
Anbefaler uten tvil Eheim Pro II 2026!
Da var Eheim´n i hus Spenst som en unge på julaften... hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap