Hva slags malawi?

Hei alle sammen.
Kjøpte meg nettopp nytt kar med malawi. Men vet ikke helt hva navnene er på
disse. Kanskje noen av dere kunne hjulpet meg?
Den du linker til kommer fra Tanganyika-sjøen, Symbiosemannen

Det jeg tror:

Bilde 1: Pseudotropheus sp. ´Acei´

Bilde 2: Pseudotropheus estherae, Rød Zebra

Bilde 3 er litt vanskeligere. Mange hunner og ungfisk som kan være grå, men jeg tipper på hunne av Sciaenochromis fryeri, Blå Ahli
Støtter Shiramor sine forslag.

Bilde 2 er en OB variant av zebra, mer om denne varianten kan leses HER.

Hei og takker for svar
Shiramor:

tror ikke den på bilde 1 er en 'Acei'...
den er ganske stor....ca 25 cm....ser på profilen at aceien bare blir 15....
jeg kan se det er en han fordi han driver og leker og rister og tøffer seg....viss dette hjelper no..

de andre 2 tror jeg du har helt rett på
Det første som slo meg når jeg så bilde 1 var Lake Victoria, for den ser egentlig ikke ut som en malawiciklide.

Har du hu'er av samme art?
Jeg har hatt Acei, og det ligner veldig på en acei på bilde 1.
Nei, jeg skal ikke være påståelig. jeg har ikke sånne selv, men jeg hadde tenkt å skrive en overfòret Acei
Uansett art så ser det ut som at den har fått feil /for mye fòr. Hvis det er en Acei er den herbivore, dvs den er algespiser, og blir for stor og feit hvis den får for mye proteiner.
Mbunas på 25 cm er også unormalt

Artikkel om Acei: Pseudotropheus acei

Mer Acei: Pseudotropheus sp. "acei"
det er mulig det er en acei.....men den likner ikke på noen av bildene i fiskebasen.(på fargene) men jeg vet ikke, har nettopp fått meg malawi kar så...
med nærmere ettersyn så er den nok ikke mer en 15-17 cm...kikket nettopp på linjalen min her og så at 25 cm var litt vell stort...

takker for alle svar
Hvis malawiciklider er nytt for deg så kan det være lurt å ta en titt på denne linken. :)
utrolig bra og informativ tråd det akvafil...
takker for all info.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap