Hvilken pumpe tilo 540literen?

Inaktiv bruker
hei, lurer på hvilken pumpe som er best egnet til 540literen min? lest ett sted her inne at noen anbefaler to 2028 pumper(husker ikke merket nå) kunne det ha vært noe å satse på? å sette en i hver ende av akvariet kanskje?
eller finens det pumper(blir pumpe rikitg? tenker egentlig filtre her jeg) som er store nok med en(men helst ikke som koster 10k+, da kan jeg like godt kjøpe to mindre, og få litt ekstra sirkulasjon)
Merket du tenker på er Eheim og ja, to 2028 vil passe bra.

Hvis du vil ha et billigere pumpe/filter med ca. tilsvarende kapasitet, kan du f.eks. gå for to stk. Am-Top 3337 (tror jeg det het).
Inaktiv bruker
var på en zoo butikk i dag, så de hadde eheim 2080, skulle passe for akvarier opp til 1700(?)liter, hadde denne vært noe? tenkte at den kanskje hadde vært stor nok alene?
men er kanskje ikke så dumt å ha to filtere, blir jo mere bevegelse i vannet.
foresten er det lurt med en luftestein i så store akvarier? eller holder vannbevegelsen to filtre klarer å skape?
Inaktiv bruker
tenkte å kjøpe eheim 2080
men nå ble jeg usikker, fikk anbefalt Boyu Ef 45 koster kr 1298-
eller Am-top 3338 til 1150 kr
noen her som ahr prøvd disse pumpene, og akn komme emd erfaringer rundt disse?
har selv en fluval fx 5 til 540 l kar og er kjempe fornøyd med den
Inaktiv bruker
ser det er en del som klager på støyen på disse fluval fx 5 pumpene, legger heller noen ekstra kroner i ett som ikek bråker. men kom gjerne med flere erfaringer.
Inaktiv bruker
var på Tam Tam i fredrikstad i dag, fikk tilbud på Am_top filter, beregnet på akvarier på 500-550L til 559kr
eller ett Am-Top filter til 650-700L til rundt 1000kr
det jeg lurer på er å kjøpe to av den som er beregnet på 500-550L
noen som har noen andre forslag?
dette hørtes bra ut for meg, siden jeg ikke vill legge mer i filter enn nødvendig, og 1100-1200kr høres bra ut
Jeg hadde uten tvil gått for Eheim 2080, bedre og mere driftssikkert filter fins ikke . Dette er min personlige mening så er det sagt, og jeg ville aldrig kjøpt noen andre utvendige filtre enn fra eheim pro serien. Fluval FX5 har jeg hørt både negativt om og positivt om, men når det kommer til 2080, så har jeg bare hørt posetivt.

Men klart det koster mere enn mange av disse billig merkene, men jeg vil ha kvailitet. Man får det man betaler for.
Inaktiv bruker
2080 filteret kosta vell over 5000 hos tam tam i fr.stad om jeg ikke husker feil, blir i litt dyreste laget akkurat nå dessverre, elelrs er den øverst på ønskelista, så om jeg finenr den billiger ett annet sted, eller noen hvet om så ROP ut
Jeg har ikke prøvd Boyu pumpene selv men hører flere som skryter at man får mye for pengene. De er jo rimelige og gode pumper.
Men 2080 skal vel være det aller beste når det gjelder pumper i den størrelsen.
Eheim 2080
Bruker selv Eheim 2080 i 530 ltr Malawikar og dette fungerer perfekt.
Pumpa kjører også en luftesyklus 1 gang i døgnet så du slipper og tenke på luftproblemer.
Inaktiv bruker
vill Ehein 2280 holde?
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap