Tommelfingerregel for gh og snegla?

Har ikkje peiling ka snegla eg har i akvarie, men dei (to stk) ser veldig "vanlige" ut..
ehh.. Flott når ein kan gi gode beskrivelsa altså

skallet er i alle fall heilt svart, og litt langt og spisst.

Nå etter nokre månadar, ser det ut som skallet blir kvitaktig og svakt/porøst i enden, der spissen er. Nå ligg GH på rudt 7-8, men den har vore litt lav ei stund før det. Rundt 3 kanskje.

Er det GH som har vore for lav til at dei kan vedlikeholda skalet sitt, eller kan det vere andre årsaker som gjer at det ser stygt ut i enden?

Ellers er dei andre vannverdiane på:

ph: ca7
nitrat: pleid å målt rundt 12mg/l
kh ca 1 - 2
Hei
Sneglene vil vanligvis ha ph 7-8.Helst over 7
Du kan ogå legge i kalkstein.
Mvh Marit
Det kommer egentlig veldig an på hvilken snegle du har, men ut fra beskrivelsen så høres det ut som om den har behov for litt høyere gh. Du kan jo titte her og se om du finner sneglen din og hvilke krav den stiller til vannet
Eg såg på den listo igår, men ingen av sneglane så ligna på mine.
Dei har samme farge på skalet som hårsneglen, men skalle/sneglahuse e mykje meir avlangt og spisst.

Og ingen av dei sneglane eg såg på på listo øve snegla, sto da nåke om GH. Der sto da nerre n/a..

Jeje..
Har heva Gh'en te 7-8 nå, så då får me sjå ka så skjer
Da har vel fiskane mine berre godt av og =)
Ja, det er litt synd at det ikke ligger opplysninger på alle artene, men mange av de er så "nye" innen akvarie-handelen så det tar nok litt tid før folk vet nok om de forskjellige til å komme med anbefalinger. Har du fisk som liker høy gh så er det jo ingen problem
Hei
Kan det være en av de her du har da?
Er det en av de, kan du gå inn på Heidi sitt snegle og fiske eventyr. , der står alt som er verdt å vite om snegler
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap