Hente sand fra strand?

Er dette lurt, eller er det fare for salt og lignende?
Sand
Har brukt sand fra den lokale badestranda i mange år og det har aldri bydd på noen problemer her.
ok, da blir det årets første strand tur på meg snart
bare husk å skylle grusen så det ikke blir så mye møk i karet
har også hentet sand fra stranda her på vestlandet nå nylig, den gjør seg godt i akvariet! Sjekk akvariet mitt:
Hvis jeg ikke tar helt feil så er noen av sandstrendene og rullesteinsstrendene fredet, og det betyr at det er ulovlig å hente sand derifra. Men det kan godt hende jeg er helt på jordet nå
Ja det stemmer det, de fleste rullesteinstrender er fredet...

Men noen fåååå steiner bør vel slippe unna
Det er greit å drepe bare det er en mann ;P

neida jeg skal ikke være moralens høyborg, har selv hentet en bøtte sand fra en nær strand og kanskje en stor håndfull rullesteiner, men folk bør vertfall være klar over at det finnes en lov på det før de kjører hengeren ned på stranda (har faktisk sett noen gjøre dette)
det får være opp til politiet å ta seg av sanne folk
Men å spør først kan jo være en mulighet.
da clasolsen ikke hadde sand, reiste jeg og tok litt sand på solastranden har fungert supert... men er jo veldig fin sand, så tar sin tid før en roer seg dersom du bveger på den. men fiskene elsker det
skal vel gå fint det. men vil anbefale deg å koke sanden først, for å få ut alt av bakterier
Eller har du en bøtte med sand kan du la den stå ute under kranen til hageslangen og la det renne over i noen timer, da er den iallefall ren for alt som er lettere en sand. (jord,tang, skitt, og lignende.)
er vel litt raskere å la den koke noen minutter enn å la den stå i noen timer i rennende vann?? :P hehe. jeg bruker alltid å koke sånne ting, for å være sikker på at alt av bakterier er drept. er jo ikke noe jobb å koke noen minutter. men dette er opp til deg er en ekstra safe som ikke koster noe =)
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap