Ciklide med egg

Hei og god morgen alle sammen
Jeg har prøvd å tråle akvaforum og leitet masse etter info og bilder etter en type ciklide som jeg har. De har no egg og tenkte å finne litt ut av hva jeg må gjøre de neste dagene.De er litt størrelse på de . Hanner er større en hunnen og han er den som passer eggene. (han jager faktisk hunnen vekk.
Bildene ble litt dårlig men de har en svart stripe som går fra hale finnen og fram til øynene , der går den over nakken. De har også svarte striper som går over ryggen.
Div
Beklager feile bilder . beklager prøver igjen
Kjetil Olsen
Hei og god morgen alle sammen :) Jeg har prøvd å tråle akvaforum og leitet masse etter info og bilder etter en type ciklide som jeg har. De har no egg og tenkte å finne litt ut av hva jeg må gjøre de neste dagene.De er litt størrelse på de . Hanner er større en hunnen og han er den som passer eggene. (han jager faktisk hunnen vekk. Bildene ble litt dårlig men de har en svart stripe som går fra hale finnen og fram til øynene , der går den over nakken. De har også svarte striper som går over ryggen.

Det er flere ciklider som har denne stripen så noen riktige bilder hadde vært greit. Opplys også om str på karret og annen type fisk/antall du har. Stort sett passer foreldrene godt på sine egg og yngel og du vil nok få litt jaging i karret ditt. Ciklider er noe av det beste som finnes av foreldre
hei akvariet er 250 liter 6 kantet. så det er høyt og god plass. det er scalarer og et par med palet ciklider. 1 øre ål (liten) en stor black ghost 3 stykk regn bue fisk. 3 stykk albino coryene. et par med ceklider som har rød buk. ikke sikker hva disse heter men de er nydelige ca 4-5 cm store.
Er det palettciklider? virker slik på beskrivelsen din...
Skal du få noe klart svar på spørsmålet ditt er jeg redd for at du må hoste opp noen bedre bilder.
Ut fra det siste bildet synes jeg det kan se ut som en eller annen Bujurquina eller muligens en Aequidens men det er veldig vanskelig å se.
mye større og ikke så fine farger hannen er ca 12 cm lang. ikke hule men lagt eggene rett på roten. jager ikke før de andre er veldig tett på. hunnen viser ingen int.
Hva med:
regnbuecicklide? herotilapia mulitispinosa?

eller:
*laetacara dorsigera?
*bolivia ciklide cichasoma bolivienese
Lignet veldig på laetacara dorsigera men mangler den stripen som går over nakken. stripen går fra halen bort til øynene og over nakken til øynene og tilbake til halen. Ser de skriver på laetacara dorsigera så passer hunnen også på men ikke her hoss meg. Kun hannen som ligger rett over eggene.
ligner veldig på Bujurquina som Jo Stenersen sa. mulig det er denne
Ligner veldig på mine bujurquina sp colombia
Jeg kjøpte dem på Aqua zoo på kilden for snart to år siden, to par ble solgt på auksjon i Bergen akvarieklubb våren 2008. Hvor har du fått dine fra? Jeg har en hunn og en hann igjen, men det er synd og si at de utgjør et par.... Har prøvd alt uten å få egg. Hva er trikset?
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap