Noen spørsmål angående slamkryper..

Har skaffet meg en slamkryper på ca 6 cm. Han går nå i et 80 liters akvarie sammen med 3 små krabber.

Spørsmålene er:

1. Jeg har heldekkende lysarmatur på toppen. Problemet er at det damper noe veldig på glasset, det er helt umulig å se inn. Kan jeg borre to små hull i armaturet, slik at litt luft slipper igjennom, eller er det ikke bra for luftfuktigheten? noe annet jeg kan gjøre for å slippe denne dampen på vinduet? Det var ikke slik i butikken.

2. Hvordan får jeg den mest mulig tam?

Og ja, han skal få et større akvarie etterhvert som han vokser.
Slamkryper
Vi har også heldekkende armatur. Bak er det litt store åpninger til pumpa og ledninger. Vi ser fint gjennom . Har du ferskvann eller har du brakkvann (vi har brakkvann) ? Mulig det blir forskj da.

Du må bruke litt tid på å få den tam.
Vi har foret på det samme stedet hele tiden. Den første tiden med pinsett, og nå kan vi bruke hendene. Den som er "sjefen" kommer som en rakett, hopper opp i hånda, og gafler i seg myggisser.
Veldig morsomme skapninger
Det er to slike hull bak på mitt også. Til ledninger og sånn, men allikevel så damper det så mye på glasset at det er helt umulig å se inn. Bruker brakkvann..

Slamkryper
Hm, da vet jeg ikke. Vi har ett 70 l juwel karr halvfullt med vann. Karret er fyllt opp med masse røtter. Litt uklar er sikten, men det er ikke noe problem å se slammissene. Setter vi fingeren på glasset, kommer de hoppende med en gang. Så det betyr vel at de ser oss også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap