Hvilke fisk anbefales til rekekar?

Håper å få nytte av andres erfaring her. Rekene går nå i en 45 l, med mulighet for et større akvarie senere. Det viktigste er at rekene mine ikke blir spist opp, og at vannverdiene kan passe. Er det noen fisker som er trygge å ha sammen med reker, eller må de være alene (kirsebærreker)?

Et spørsmål til med det samme jeg er i gang. Har en 80 l med metallpansermaller, noen voksne + noen yngel. Er det mulig å ha i en liten stimfisk i samme akvarie? Tenker særlig på at de ikke må være aggresive, og la pansermallene få fred.

Håper på gode råd og andres erfaringer. Vil gjerne ha rolige, velbalanserte kar uten for mye slossing, og uten spising av andre.

Svært takknemlig for råd.
Jeg har dvergtannkarper sammen med mine kirsebærreker. De kan nok ta noen av de aller minste rekene, men har du godt med mose vokser allikevel de fleste opp. Hos meg spretter det i alle fall frem mengder med reker
Takk for svar
Har kikket litt på dvergtannkarper, ser ut som fin fisk

Da skal jeg se om jeg kan finne det på butikken.
Dvergtannkarper er nok vanskelige å få tak på i butikk, dessverre. Hadde jeg vært deg ville jeg lagt ut en annose her på forumet, og håpet på at noen i nærheten har fisk å selge deg
En venn av meg har endlers levendefødere og reker sammen og det går helt fint =D
Hvorfor ikke ha rekene sammen med coryene?
Reker og coryer skal gå fint sammen, har akkurat startet opp et slikt kar selv.
Da får du et ledig kar til andre ting.
Har tenkt på ottoer sammen med reker selv, de er små og vegetarianere. Kanskje noen på forumet har prøvd det? (sjekk prisen på aquamanias).
Takk for alle svar. Her var det mange muligheter.
Var redd den ville være vankelig å få tak, har ikke sett den noe sted.
Må tenke litt på hvordan jeg skal løse fordelingen og hvem som skal leve hvor...Kjøpte faktisk et eget akvarie til rekene Men det blir ALDRI for mange akvarier, he he!
Bare en tanke
Slipp rekene sammen med coryene og kjøp noen fine fisker til lille tanken, og så tenker du deg godt om..........da trenger du helt sikkert et nytt og MYE større akvarium
He he, der tenker vi likt. Lurer hele tiden på hvor jeg kan klemme inn et akvarie til.
I 120literen med krystallreker så går det guppy. Forsvinner muligens en liten rekeunge eller 2 en sjelden gang, men har ikke merket noe nedgang i "produksjonen".

I 345literen så går kirsebærene sammen med en stor stim neontetra samt guppy. Merker ingenting der, men vil tro det er mindre yngel som forsvinner pga den enorme plassen i akvariet og all mosen der
Blir nok en tur på dyrebutikken nå ja

Får se hva de har å tilby. Takk for svar
God tur ;)
Hvis du leser trådene om reker på forum tror jeg du vil finne flere som har dyrekjøpte (bokstavelig talt) erfaringer med blant annet tetraer og galaxyer sammen med reker. Mine rødmunn og kardinaltetraer er hvertfall eggrøvere og yngeljegere.
Jeg hadde guppy yngel med mine reker og det gikk faktisk ikke så bra. Nesten ingen rekeyngel som vokste opp. Men sånn var det hos meg.
Er jo redd for mine rimelig nyinnkjøpte (men alt høyt verdsatte) reker....Hmmm..tror jeg vil gå i taket hvis jeg ser at fisk mumser på rekene mine. Spørs om det blir noe fint til det andre karet, så får jeg gå i tankeboksen i forhold til rekene.
Smokey
Er jo redd for mine rimelig nyinnkjøpte (men alt høyt verdsatte) reker....Hmmm..tror jeg vil gå i taket hvis jeg ser at fisk mumser på rekene mine. Spørs om det blir noe fint til det andre karet, så får jeg gå i tankeboksen i forhold til rekene.

Hvilken fisk er det du har i profilen din? Er den til salgs?
Kremt...må vel innrømme at det er et manipulert bilde av en scalare. Satt og lekte meg med bilderedigeringsprogrammet før jeg la det inn. *rødmer*
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap