Tusen takk til dere på akvaforum

Vil bare sende en stor takk til alle kunnskapsrike ildsjeler her på Akvaforum. Spesielt til Frank Angell, Geir Kristiansen og Mona. Har lest og lært mye av det dere har skrevet.

Takket være dere, med flere her, har oppstarten av hobbyen gått ganske bra. (Har mistet to fisk, trolig pga ammoniakk, men reddet resten med vannbytter etter å ha lest her og skjønt årsaken).

Jeg aner ikke hvem dere er, men synes det er enestående at dere tar dere tid til å svare på de samme spørsmålene igjen og igjen.

For det er ganske krevende. Spesielt ettersom den veiledningen man får i zooforretningene er mangelfull. Har gått ned fem kilo, jeg (og de satt godt

Har nå to velfungerende hovedkar og føler at jeg har hodet over vannet.

Fikk mitt første akvarium i desember. Nå har det blitt til to på vel 100 liter, ett yngelkar på 28l, et reservekar (karantenekar) på 19l med luftpumpe i tilfelle noen blir syke, eller det kommer mer yngel, også det første da, på rundt 30 liter, som jeg ikke riktig vet hva jeg skal bruke til.

(Også står det et Juwel 60 jeg fant på tilbud gjemt i kjelleren til guppy-babyene når de blir større. Men det vet ikke gubben om, så hysj

Men altså: Akvaforum er en unnværlig kunnskapskilde + at siden jo fungerer flott for å finne nettbutikker, bestille morsomme t-skjorter osv.

Jeg flyttet denne til et litt mer passende underforum.

Jeg må bare skrive under på hva AF har gitt meg. For 2 1/2 år siden levde jeg også lykkelig uvitende om fiskehold, med akvariekunnskapen jeg hadde kun fra dyrebutikker. Etter at jeg fant AF, har jeg lært utrolig mye, og har nå endt opp med litersyke på høyt nivå. Det er vel den store ulempen med AF, at det gjerne fører til at man bruker mer penger - mange, mange penger - på hobbyen sin.

Frank er alltid et navn man må nevne i en sånn sammenheng. Jeg tror flere med meg savner Frank på forumet for tiden. Han har en utrolig kunnskap, og er virkelig villig til å dele den med andre også.
Inger Anne
Jeg flyttet denne til et litt mer passende underforum. Jeg må bare skrive under på hva AF har gitt meg. For 2 1/2 år siden levde jeg også lykkelig uvitende om fiskehold, med akvariekunnskapen jeg hadde kun fra dyrebutikker. Etter at jeg fant AF, har jeg lært utrolig mye, og har nå endt opp med litersyke på høyt nivå. Det er vel den store ulempen med AF, at det gjerne fører til at man bruker mer penger - mange, mange penger - på hobbyen sin. Frank er alltid et navn man må nevne i en sånn sammenheng. Jeg tror flere med meg savner Frank på forumet for tiden. Han har en utrolig kunnskap, og er virkelig villig til å dele den med andre også.


ja inger anne, savner frank. alle mine dumme nybegynner spørsmålene mine har frank svart på. skjønner nesten ikke at han gadd for det var jo sikkert endel dumme spørsmål. men han svarte alltid, fikk ofte svar på mer enn du spurte om. savner ham.
men det er jo også mange andre her som svarer mye. og som svarer på det du spør om.

må bare henge meg på guri. TAKK AF.
Inger Anne
Jeg tror flere med meg savner Frank på forumet for tiden. Han har en utrolig kunnskap, og er virkelig villig til å dele den med andre også.

Skriver under på den!
AF er det beste nettsiden jeg vet om!!
Etter jeg har funnet AF så har jeg vært her vær eneste dag!

Tusen takk til Mona o, ElinH og Frank Angell!
Dem har svart meg på veldiiiiiiiig mange av spørsmålene mine spesiiiielt Mona o og ElinH!!!
Før var jeg heeeeeeeelt grønn på denne hobbyen men nå er jeg ikke så grønn!

Jeg har lært meg kjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeempe mye her )=: Om kjeeeeeeeeeeempe mange fisker, hygiene, trifsel og ikke minst (vannkvalitet)!!!!!!!, OPg masssssssse annet!
Før gadd jeg ikke bry meg om dh, gh, ph, no2, no3 og kh!
Jeg skjønte ikkeno om det jeg trodde det ikke var så viktig men nå er det en av hovedfaktane mine!
Til nå har jeg holdt på med akvarie-hobbyen i et haldt år!
Når jeg var mindre drømte jeg veldiig mye om å ha akvarium!(!!!!=-:Se nå har jeg endelig fått drømmen min!
Jeg har en kjeeeeeeempe stor drøm å jobbe i et privat akvarieforetning med massevis med akvarier satvann og ferskvann!
Tusen takk alle sammen!!
Lenge leve AF!!!!!
Inaktiv bruker
takket være Frank, Mona, og min gode venn Loffa
hadde det ikke vært for disse skruene, så hadde ikke jeg fortsatt hobbyen min slik jeg har den nå
takket være dem fikk jeg mot nok til å tørre å prøve meg frem i hobbyen, ikke stå stille som en dum stokk
men forresten, savner frank fortida:O
noen som vet hvor det er blitt av frank?:S

Frank slapper forhåpentligvis av, nyter akvariene sine og har fine turer i fjellheimen
Han er savnet her inne ja, kanskje han leser dette og finner veien tilbake?
En stor takk til Frank Angell.
Frank hadde skrevet 14.890 innlegg i Akvaforum fra 15.10.2005 til 10.08.2008. Dette er i snitt ca 20 innlegg hver dag i nesten tre år. Innleggene er respektfulle og saklige og med en meget stor forståelse, både når det gjelder sykdom, teknikk, oppdrett, vannkjemi og og en generell kunnskap om de arter som holdes i akvarier.

Han har godt et formidabelt arbeid i forbindelse med opprettingen av spesielt fiskebasen her på akvaforum som er unik i størrelse og artsrikdom. Han har redigert 122 profiler, som er registret som sist oppdatert av Frank Angell.

En slik iver og glød for å spre kunnskap om vår hobby skal en vel lete lenge etter og en bedre kandidat til Norsk Akvarieforbund sine heders utnevnelser er vel vanskelige å finne.
Inaktiv bruker
Helt enig Nils Frank skulle fått en utmerkelse for "lang og tro tjeneste" på Akvaforum også. Han har lært bort utrolig mye til både nybegynnere og viderekommende. Alltid interessant og nyttig å lese svarene hans.
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap