Vanskelig filter!

Kjøpte brukt et sekskant akvarie, med filter imontert- det er jo løst da men tilpasset akvariet.
Nå har jeg alltid plagdes med å få det til å starte opp igjen etter renhold og vannbytte, og strømbrudd- for en uke siden tok d over 2 timer før jeg fikk igang filtret igjen og d tror jeg var bare tilfeldigheter- slik som i dag!
Etter strømstans på morrakvisten har den nå stått i 2 timer uten reaksjon, så var jeg bortom og gav den en "kakk" i ren irritasjon og da satte den igang igjen!
Vet noen der ute om man får kjøpt slike filtre- uten å kjøpe hele akvariet? Det er kanskje et dumt spørsmål, men jeg spurte på butikk her og de forsto liksom ikke hva jeg pratet om, selv om jeg vet de har solgt slike akvarier der før!!
Selvfølgelig har vel dette filtret et navn, og nr, men dette står under vann nå og jeg har liksom ikke planer om å forsøke stoppe "driten" igjen for å sjekke det, for da starter den vel aldri opp igjen.
Så til et annet filter som jeg har stående i mitt cory kar, Fluval 2 plus- er dette et filter som gjør jobben sin?
Jeg sliter med å holde akvariet reint, d gror over i hvit guffe og det bare i løpet av få dager. Hadde et pr røtter oppi,men de fjerna jeg da det grodde over på både de og glassene etter et pr dager, bare grums hele tia!
Jeg forstår bare ikke hva jeg gjør galt, bare at når det gjelder filtre så er jeg helt grønn og hvet ikke hva som er bra, og hva jeg bør ha???
Trenger nok en rengjørin det første filteret du nevner, rengjøring av impeller, (propellen som driver vannet og rengjøring av brønnen denne står i) blir som regel full av guffe,hvor store er karra dine som disse filtrene går i?
sarping
Trenger nok en rengjørin det første filteret du nevner, rengjøring av impeller, (propellen som driver vannet og rengjøring av brønnen denne står i) blir som regel full av guffe,hvor store er karra dine som disse filtrene går i?



Ehh, vet du d har f.. ikke forundra meg, men d første filtret jeg nevner er da et lukka system?!
Jeg skal ta sjansen og stoppe den om et øyeblikk ,å sjekke om jeg kan dele den klossen- jeg blir helt flau nå, d går bare ikke an...
De er begge 60 liter, å jeg kjøpte d siste filtret etter hva de anbefalte på butikk, og d kan jeg love jeg har rengjort- hadde seinest i går ute propellen, men d har aldri slått meg at d andre kanskje har en propell en plass...
Herami
[QUOTE=sarping]Trenger nok en rengjørin det første filteret du nevner, rengjøring av impeller, (propellen som driver vannet og rengjøring av brønnen denne står i) blir som regel full av guffe,hvor store er karra dine som disse filtrene går i?



Ehh, vet du d har f.. ikke forundra meg, men d første filtret jeg nevner er da et lukka system?!
Jeg skal ta sjansen og stoppe den om et øyeblikk ,å sjekke om jeg kan dele den klossen- jeg blir helt flau nå, d går bare ikke an...
De er begge 60 liter, å jeg kjøpte d siste filtret etter hva de anbefalte på butikk, og d kan jeg love jeg har rengjort- hadde seinest i går ute propellen, men d har aldri slått meg at d andre kanskje har en propell en plass...


Fla,flau og dobbelt flau... joda, der var propell ja, nå syntes jeg ikke det var så mye guffe der, faktisk mindre enn d andre som faktisk får rengjort nokså ofte. Men d startet opp med en gang jeg satte i kontakten og d er faktisk første gang d har skjedd))
Fluval 2 er nok litt lite i en 60l, har du mye fisk i det karet?
sarping
Fluval 2 er nok litt lite i en 60l, har du mye fisk i det karet?


Men jeg ba spesielt om en som passet til en 60 liter, å nei- jeg har bare 5 coryer og en snegle.
Bor ikke i verdens navle da, vil ha flere coryer men må bare vente til butikken anskaffer flere.
Har jo tenkt på at jeg skulle satt ut flere snegler eller annet for å rense opp mere, men kan ikke skjønne at d skulle være nødvendig, tror ikke jeg forer for mye- men må innrømme at jeg synes d er vanskelig å skulle vite hvor mye en gir 5 små fisk...
Har du di orginale filtermattene i filteret? disse går som regel allt for fort tett. Det kan lønne seg å modifisere det med blåsvamp ta en titt på Teknisk og se på modifisering av innerfilter.
Heisann!
Jeg har tilfeldigvis 1 stk fluval 3 + og 2 stk fluval 2+ for salg, disse er ferdig modifiserte med blåsvamp, kjøpte de for under en uke siden, men da jeg har byttet kar har jeg ikke behov for de lenger..

I en 60 liter, så ville jeg enten hatt 1 stk fluval 3+, eller 2 stk fluval 2+.. Da det blir litt lite med kun ett..

Skrik ut om du vil kjøpe ett av de billig :P

Ellers får du ha lykke til ihvertfall
Kenneth Skjerven
Jeg har tilfeldigvis 1 stk fluval 3 + og 2 stk fluval 2+ for salg, disse er ferdig modifiserte med blåsvamp, kjøpte de for under en uke siden, men da jeg har byttet kar har jeg ikke behov for de lenger.. I en 60 liter, så ville jeg enten hatt 1 stk fluval 3+, eller 2 stk fluval 2+.. Da det blir litt lite med kun ett.. Skrik ut om du vil kjøpe ett av de billig :P Ellers får du ha lykke til ihvertfall :)


Tusen takk for tilbudet Kenneth, men akkurat nå har jeg ikke råd- har brukt noe sinnsykt med penger de siste mnd på akvariene mine, det begynner å irritere meg kraftig at man blir lurt opp i stry på butikkene, særlig når man prøver å forsikkre seg om at ting blir riktige,når man er i tvil og gjør sitt beste.
Har fått låne et ekstra filter hos en venn for å sjekke ut til jeg får muligheter til å anskaffe et større, og d ser lovende ut så langt Bortsett fra d har dere gitt meg en tankevekker ,skal begynne å skaffe meg bedre kunnskaper om filtre og pumper, det er tydeligvis helt nødvendig i akvarieverden(om enn ikke så artig) Takk i alle fall))
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap