På teipet bakgrunn, vannsøl!

Heisann! Jeg har fått meg ett nytt kar hvor jeg har hoppet over steinbakgrunn og funnet ut at jeg ville prøve en slik påteipet sak bak.. Men sliter litt, det kommer stadig vannsøl imellom bakgrunnen og glass veggen, har nok litt fullt akvarie, men liker ikke den lys hinnen som kommer imellom heller, tenkte nå og hel teipe det i topp.. Kanskje det funker..

Noen andre som har opplevd dette ? Og kanskje funnet noen lure løsninger ?
Plastbakgrunn festes best med matolje. Klin glasset inn med matolje og stryk bakgrunnen på. Luftbobler stryker du ut med et bankkort el. Henger som støpt og det gjør ikke noe om det kommer vannsøl på for det henger helt inntil. Har du en kant øverst på utsiden karet kan du stikke bakgrunnen innunder denne.
Heisann!
Hm, hørtes litt rart ut :P Vil det ikke synes ett fettete olje lag imellom ? Men er jo verdt ett forsøk da
Heisann!
Da vil jeg bare takke for ett fenomenalt tips Ble stående en stund og dra ut luft bobler da karet er 150 x 50, men ble et veldig bra resultat!

Godt og ha dere her på akvaforum i ryggen
Hmmmm dette såg ikke dumt ut :o) Må prøve dette på lillekaret mitt når jeg kommer hjem i kveld :o)
Heisann!
Ja det er absolutt og anbefale :P Jeg brukte en nal til og dra ut boblene med, en slik man legger på større klistremerker, sotefilm osv med
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap