Dødsfall i akvariet :-(

Da jeg kom hjem fra jobb fant jeg en liten guppy opp-ned Det er jo aldri et godt tegn, så jeg testet både nitrit og pH, men det var fine verdier på alt!

Så tenkte jeg plutselig på at jeg her om dagen lagde huler av steiner som jeg har funnet ute - kan det være årsaken??

Alle de andre fiskene ser ut til å være i fin form, og det er ingen som ser syke ut.

Huff......Er det noen som har noen gode råd til meg om hva som kan være galt?
Det er bare slik som skjer av og til når man driver med levende "ting".
Heisann!
Spesiellt guppy..! Jeg hadde flere dødsfall på de.. Hadde den en knekk i ryggen før den døde ?
Takk for svar.

Jeg kunne ikke se noen "knekk" på den - antar at hvis det hadde vært der så ville jeg sett det med en gang, men den så litt pjusk ut, stakkars.

Jeg håper at dere har rett, og at det bare var den fisken som ikke var helt i form!
Trist å høre. Høres ut som om det bare var den ene..
Nå fant jeg en til. Hva i alle dager kan være i veien når vannverdiene er fine? Kan det være stenene jeg plukket ute??
Det kan jo være en liten mulighet ja. Er det lenge siden du kjøpte fiskene forresten? Og hvilken temperatur er det i akvariet?
Hvit rundt munnen, evt. bleke/lyse flekker på kroppen?
Det er rart at du sier det, for det virket på en måte som om de var blitt blassere i fargen?!? Går det an? Når jeg så på dem så så de liksom "mindre gul ut" enn før, og nå svømmer det rundt enda en gul som jeg synes ser "mindre gul" ut enn den gjorde før......


Selv om vannverdiene er fine så har jeg for sikkerhetsskyld byttet ut 30%, og fjernet steinene....
Det er forresten rundt 28 grader i vannet. Jeg får altså ikke tak i vanlig termometer som man henger inni akvariet, så jeg har bare en strips-sak på utsiden av karet
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap