Trenger hjelp til fiskesammensetning.

Hei.
Har ett 96liters kar, med 2sommerfugl cyklider+2 kampfisk hunner.
Tenkte å hjelpe innbyggertallet litt med flere fisker, har sett meg ut noen, men er litt usikker på om de går sammen.

Listen er som følger: Jeg tenker 2-3 sverdragere, noen kulefisk og en Golden Nugget L018, muligens noen neontetra. Går disse fiskene godt overens? vet at 96l er i minste laget for en nugget, men nytt kar kommer utpå vårparten.

Og hvilken bunn foretrekker L018? sand, grus etc, mye planter?

Taker for svar
Takker så meget for det tipset
Skinnet bedrar ja ser jeg, kulefisk er avlyst.

Men resten av fiskene da, går de overens?
Sverddragere trives vel med andre vannverdier enn resten av fiskene så hadde jeg vært deg så ville jeg droppet de og heller kjøpt en skikkelig stim neontetra. Sommerfuglciklidene setter blir mye tryggere med en flokk stimfisk sammen med seg.
Inaktiv bruker
Som Tante sier , en stim med neon (med litt størrelse) og noen flotte corydoras/ locariidae. Det er noe som ter seg i alt fra 60 til 5000 litere

:P
Sommerfuglene vil forresten sette pris på at det er fin sand i karet og ikke grus.
Inaktiv bruker
Gir meg gode minner astrid XD. Hadde et par som stadig fikk egg (som de spiste) som var så underholdende når de filtrerte sanden inn munnen og ut gjennom gjellene=D

:P

Takker for råd, alt hjelper, vill jo ikke ta livet av noen fisker

Da regner jeg med det blir en fin liten stim med neontetra+en Golden Nugget (l018 tror jeg)
+Planter og noe småpynt, trenger sikkert en liten hule til mallen og?

Men corydoras, noen arter som er å anbefale?
Gjerne et bilde eller 2

Her er oppsettet i karet pr dags dato (blå pyntestener skal bort)

Si ifra hvis jeg skriver utydelig
Inaktiv bruker
corydoras adolfoi?den er lett å få tak i også

:p
Tilfeldig bekjentskap
© Amanda Nagell
Reklame for plussmedlemskap