Hjeeeeeeeeeelp

Veit ikke helt hvor jeg skal legge dette innlegget hen, men...
Hvor lenge klarer fisk seg uten sirkulasjon/pumpe i akvariet.. har en luftpumpe som går.. men den orginale pumpen sluttet å virke etter vannbytte.. vil fiskene overleve til i morgen kveld?
Fiskene vil overleve, værre er det med filterbakteriene.
Hei
det er ett juwel 120 som har ett filter og pumpesystem som er i to deler.. så pumpa kan byttes uten at filterne må byttes.. gjør dette saken bedre?
wolflady
det er ett juwel 120 som har ett filter og pumpesystem som er i to deler.. så pumpa kan byttes uten at filterne må byttes.. gjør dette saken bedre?

Problemet er at uten sirkulasjon fra pumpa som tilfører oksygen til bakteriene i filteret, så vil disse død etter en viss tid.
Hei igjen
Hvor lang tid har jeg på meg før dette vil skje?
Inaktiv bruker
du har nok ikke mange timene på deg desverre. jeg hadde noe av samme problemet med min fluval 2+ etter ett vannbytte, så ville den ikke starte igjen.. det som viste seg og være grunnen var masse grums rundt impellern/propellen som driver vannet gjennom pumpa. du kan jo sjekke det også
Det finnes desverre ikke noe fasitt på det.
Kanskje det går an å legge luftesteinen under filtera så dei får luftgjennomstrømming? Da får vel bakteria oksygentilførsel? Veit ikkje, var berre ein tanke... nybegynner eg også
etter ca. en halvtime så dør det bakterier konstant, så spørs jo litt på hvor mange bakterier det er i filteret. du har vel alt fra 2 timer til 7, men 7 timer er nok for lenge.
Det samme skjer med mitt Juwelfilter etter vannbytte. Pleier å funke igjen hvis jeg tar ut ledningen og setter den inn igjen i andre stikkontakter. noen ganger må jeg prøve mange ganger for at det skal funke

Mvh: PK
Takk for alle svar
Da fungerer pumpen igjen etter at rotoren fikk hjelp på runda rundt! Så da var bakteriene reddet for denne gang Igjen, tusen takk for alle svar!
Hei
akkurat det pleier å funke her også.. men i dag funka det ikke.. om det skulle skje deg og så er ett tips og hjelpe rotoren på første turen rundt med en nøkkel.. det redda oss
Ok, det skal jeg huske på Tok du opp motoren eller bare pirket du neddi der med en nøkkel?

Mvh: PK
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap