Arcadia i-bar 120cm


Jeg har nettopp fått ett slikt armatur.
Men jeg står her og klør meg i hodet, for jeg skjønner meg ikke på hvordan jeg skal montere dette til mitt Rio 240.

Er det noen andre her som har Arcadia I-bar armaturer som vet hvordan disse monteres?
det skal vel bare plasseres der det originale lysarmaturet hang på?
Det orginale amatruet hang bare på rammen av selve karet. Mens det nye armaturet ikke er langt nok i seg selv.

På bildet vises det noe sidestykker som skal monteres, men de ser mye lengre ut enn hva som trengs. Armaturet er bare 3-4cm for kort...

Og de sidestykkene var ikke i eksen heller...
er ikke sidestykkene innebygd i armaturet? prøv å dra litt i kanten?
Dro litt nå, men det sitter dønn fast...
Hehe. Er vel slik jeg er. Første jeg ikke har spesielt lyst til når jeg har kjøpt nye og dyre ting er å dra hardt i delene eller skru på noe...

Har ennå ikke funnet ut av det
Strekke en i-bar
Hei!
I endene av min I-Bar er det en opphevet oval. I denne sitter det en liten plastskrue med rett spor. Denne holder "vingen" fast. Løsne denne så skal du kunne trekke vingene ut uten bruk av makt. Se bilde I-Bar montert på Juwel Rio.
Tusen takk. Det bildet hjalp litt. Det som jeg måtte dra ut satt temmelig kilt fast, måtte bruke tang.

Siste spørsmål. Hvordan fester jeg lukene til armaturet med disse gummifestene? Har testet litt selv, men det ble feil...

Hva gjorde du glefsefiskene?
Luker
Hei!

Lukene blir liggende løse oppå gummilisten på I-Bar. De festes ikke på samme måte som på Juwel-armaturet. De medfølgende gummileppene skal bare skyves inn på hakkene i lukene. Deretter klipper du dem til riktig lengde. (De skal være like lange som vingen er trukket ut.)
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap