Spørsmål om rød / blå zebra.

Kjøpte blå zebra fisk her om dagen.Kjøpte også røde zebra.
Har prøvd å funnet ut kjønn..
Er blå og rød zebra forsjellige slag, eller er det hanner og hunner??

På forhånd takk
Rød Zebra Ps. Estherae er en av de ekleste artene å skille kjønn på.

Som regel går Rød Zebra under fargevariantene blå/rød, rød/rød og ob/rød.

Skal jeg ta ett "wild guess" tror jeg dine er blå/rød, dvs. Hannnen er blå og hunnene er røde (oransje).
Alexus
Rød Zebra [URLBLOCK1] er en av de ekleste artene å skille kjønn på. Som regel går Rød Zebra under fargevariantene blå/rød, rød/rød og ob/rød. Skal jeg ta ett "wild guess" tror jeg dine er blå/rød, dvs. Hannnen er blå og hunnene er røde (oransje).

Takk.de i butikken trodde det var to forskjellige slag.da har jeg kjøpt hanner og hunner da..
Du har nok det Vanlig i butikker at de ikke er helt stø på malawi og afrikanske arter.

Hvor mange kjøpte du av hver?
Blå/rød zebra
Kjøpte en av hver da.en oransj og en blå + en defin,og 2 golden.
får kjøpe noen til i dag da.de skal vel være flere hunner per hanne.
som regel er 1:3 en fin ratio.
mamle
Kjøpte en av hver da.en oransj og en blå + en defin,og 2 golden. får kjøpe noen til i dag da.de skal vel være flere hunner per hanne.

Delfinene og golden er omnivore, zebra er herbivore. Disse krever litt forkjellig kost.
Delfinene trives også best i grupper, og karet bør være 150cm i lengde minimum når man holder disse. De går også generelt dårlig med Mbuna da mbuna er for hissige. Det finnes seff unntak.

Hvor stort er karet ditt?
Re: blå/rød zebra
de gikk sammen i karet i butikken.de sa det ikke var noe problem.
karet er 180 liter.kjøpte disse fiskene små.
har tenkt å kjøpe en delfin til,men de hadde ikke flere.
Hun ene på butikken sa hun hadde sin i en mindre tank en vår.å hennes var en ca 14 cm.hun har hatt denne noen år.
kan denne blandingen være ett problem.eller går de sammen?
Når de vokser opp sammen, så går det som regel greit. Så lenge delfinene er små så gjør det ingenting, men når de blr større krever de større plass.

Mbuna lever mellom klipper og steinformasjoner, og tilbringer det meste av sin tid nettopp der. Delfinene er frittsvømmere og tilhører en annen gruppe, tidligere kjent som haplochromis gruppen. Disse lever i åpent farvann der steiner ligger spredt på bunnen.

Når du holder delfiner er det viktig med mye åpen svømmeplass.
Legg gjerne ut bilde av karet ditt så vi får en titt på oppsettet du har.
Har ikke noe bilde ennå.driver også og leter etter stener til akvariet.
har bare en hule og en rot.pluss litt planter.
180 l er alt for lite akvarietil delfiner .Når det gjelder malawiciklider så holder du de fleste best i flok.selvfølgelig med untak,men det er ikke så enkelt i 180l.Skal du ha malawi i en 180 l skal det hvere noen små mbuna arter en fritsvømmer har ingenting der å gjøre.helst så skal du ikke ha malawi der i overhode
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap