Kan man ha delfin og sebra ciklidee ilag?

Har 3 delfin ciklider fra før. Men tenkte kansje jeg skulle kjøpe Sebra også om de går ilag.

Det er to av Delfinene som jager den siste, hva kan det være? De er ca 8 cm, de er vell ikke kjønnsmodne da? De får mørkere fargen under akten og kulen i panna blir litt større.

Er helt fersk Ciklide eier.
er det Rød zebra du tenker på eller sebra ciklide?

Sebra ciklide, glemte å skrive det jeg
Sålenge PH og GH/KH er innenfor de verdiene som er felles for de andre du har fra før skal nok det gå.

Men, legg merke til sebraene kan bli agressive ved lek, dette kan gå hardt utover kampfisken.

Kan jeg spørre hva du forer fiskene dine med til daglig?
hei jeg var inne på profilen din å så at du hadde veldig mye forskjellige fisker fra forskjellige steder i karet ditt.
hadde jeg vært deg ville jeg sett på hvilken fisker jeg ville beholde å kjøpt fisker etter hvor dem kommer ifra pga vannverdiene.
Ok. Da skal jeg sjekke vannverdiene jeg.

Jeg forer med vanlig flakfor enda, men skal til Lillehammer i morgen å kjøpe annen mat til de. Er det nok med rekemix, eller skal de ha noe annet?
Ritus
hei jeg var inne på profilen din å så at du hadde veldig mye forskjellige fisker fra forskjellige steder i karet ditt. hadde jeg vært deg ville jeg sett på hvilken fisker jeg ville beholde å kjøpt fisker etter hvor dem kommer ifra pga vannverdiene.

Om du så hva som sto, så sto det at alle måtte opp i nytt akvarie grunnet 60 litern begynte å lekke. SÅ fort vi får silikonert opp igjen 60litern, skal alle andre enn Ciklidene i 60 litern igjen!
ok det så jeg ikke sorry , men vent til du har ordnet 60L først.

Men husk at delfinene er malawi og sebra ciklide er fra sentral amerika så sjekk vannverdiene om det er likt.
Ritus
hei jeg var inne på profilen din å så at du hadde veldig mye forskjellige fisker fra forskjellige steder i karet ditt. hadde jeg vært deg ville jeg sett på hvilken fisker jeg ville beholde å kjøpt fisker etter hvor dem kommer ifra pga vannverdiene.

Alle de fiskene jeg har ligger i omtrent samme vannverdi. Så det er ikke noe problem. Kun Scalaren som ikke skal ha samme vannverdi som de andre, den ligger litt under på hardhet.
Hvis de andre skal i 60 literen senere, så ville jeg anbefalt på det sterkeste å lage ett malawi biotop, med mbunas. Her vil delfinene stortrives, med det harde basiske vannet de liker så godt

Og ditt 325 liters akvarie er ett kjempegrunnlag.

[QUOTE=Ritus]ok det så jeg ikke sorry , men vent til du har ordnet 60L først.

Men husk at delfinene er malawi og sebra ciklide er fra sør amerika så sjekk vannverdiene om det er likt.[/QUOT]

De skulle ha omtrent de samme verdiene, de var begge innenfor de samme verdiene.

Men er det noen som vet når Delfinene er kjønnsmodne? Og om det er en form for lek de driver med da 2 av de svømmer etter den jeg tror er jente? De blir sterkere i farge og kulen i hodet blir litt større.
Alexus
Hvis de andre skal i 60 literen senere, så ville jeg anbefalt på det [B]sterkeste[/B] å lage ett malawi biotop, med mbunas. Her vil delfinene stortrives, med det harde basiske vannet de liker så godt :) Og ditt 325 liters akvarie er ett kjempegrunnlag.

Prøver så godt jeg kan å få samboer med på den tanken, men det er ikke så lett. Han liker fiskesupper veldig godt, og syns det blir litt kjedelig om han ikke får ha noen fisk nedi der. Men prøver meg så godt jeg kan på å komme med noen idèer om at ting og tang skal være slik, så alle de vi har ikke kan gå sammen, slik at småfiskene må flytte over i 60 litern for godt
I ditt akvarie kan du ha rundt 30-35 malawier, og disse får en viss størrelse. Og de har flotte farger. Belive me, det blir fiskesuppe!
Ikke fiskesuppe nok for min kjære. Men jeg sa til han nå at da selger jeg de småfiskene jeg har kjøpt, og kjøper meg Malawi, kan du bare sitte med de vanlige og kjedelige fiskene dine
for det første er delfinen for liten for en 325.den trives best sammen med fritsvømmere og andre sandsild.
30-35stk i et 325 er også i overkant.
Men noen små arter av mbuna ca 20-25 så får du et flott akvarie viss du vill ha mbuna.
ellers har du aulonocara sammen med noen rolig mindre frittsvømmere eller sandsild
Alexus
, med mbunas. Her vil delfinene stortrives,

Delfiner og mbuna er en svært dårlig kombinasjon!!
Mbuna er alt for hissige.
Inaktiv bruker
Christoffer Sand
for det første er delfinen for liten for en 325

Du mener vel heller at en 325 er for liten for delfinen?
akvafil
[QUOTE=Alexus], med mbunas. Her vil delfinene stortrives,

Delfiner og mbuna er en svært dårlig kombinasjon!!
Mbuna er alt for hissige.

beklager, my bad. Tok meg litt vann over hodet der...

Christoffer Sand
for det første er delfinen for liten for en 325.den trives best sammen med fritsvømmere og andre sandsild. 30-35stk i et 325 er også i overkant. Men noen små arter av mbuna ca 20-25 så får du et flott akvarie viss du vill ha mbuna. ellers har du aulonocara sammen med noen rolig mindre frittsvømmere eller sandsild

Det at 325 liter er for lite for delfiner kan diskuteres og tas etter kjønn...
Og antall malawi (i dette tilfellet mbuna) pr. antall liter er også noe som kan diskuteres. Noen mener at 20-25 i ett 240 liter er helt topp, andre mener det motsatte. Men det diskuterer vi ikke her, i tilfellet lager vi en egen tråd for det.

Til slutt, Akvafil konstaterte at delfiner og mbunas ikke går godt sammen, så heller andre malawiarter enn mbuna.
Christoffer Sand
for det første er delfinen for liten for en 325.den trives best sammen med fritsvømmere og andre sandsild. 30-35stk i et 325 er også i overkant. Men noen små arter av mbuna ca 20-25 så får du et flott akvarie viss du vill ha mbuna. ellers har du aulonocara sammen med noen rolig mindre frittsvømmere eller sandsild

De skal ha minumum 130cm å svømme på, noe jeg har å tilby de. Har rådført meg med diverse Malawi folk, og de mente det gikk bra. Så dette tror jeg vil gå kjempe bra jeg. Det mangler bare 25liter på minimum liter antallet. Men på cm så har de stor nok plass!
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap