4 kampfiskhunner blitt rekemat?

Oppdaget i dag at 4 kampfiskhunner var sporløst forsvunnet fra asiakaret. Lette og lette, men de hadde ikke gjemt seg eller hoppet ut av karet. De går (gikk) sammen en stim sherrybarber, noen hestehodesmerlinger og to gobyer, alle fredelige fisk.

Eneste mulige fiende er en 10 cm stor børstereke. (Har dårlig erfaring med kombinasjonen kampfisk/klorerke fra tidligere.) Men hvordan i svarte kan denne ha spist opp 4 store kamfiskhunner på en eneste natt?

Kan den ha gravd dem ned til senere snacks? Et lite spisskammers i sanden?

Aldri vært borti liknende...

Har noen andre?
Plussmedlem
Har du sandsnegler?
Hvis du har det så skal du ikke se bort i fra at det er derfor de døde fiskene har havnet under sanden
Grådig reke
Vi har også en 10 cm lang reke. Usikker på sorten. Den er helt rå. Hver natt går det med en eller to fisker som den fanger og spiser. To ganger har jeg sett at den fanger fisk med de store klørne og raskt stapper fisken inn i munnen. Den spiser opp en 2-3 cm Neontetra på 5-6 minutter. Jeg må nå kutte ut å ha småfisk i dette aquariumet og heller basere meg på sverdragere av litt størrelse som minimum. Sugemallene er den heldigvis ikke interessert i ennå, og de er nok for sterke til å bli fanget og spist av reka.
Eg tro det e en..
jeg tror det er en kloreke du har er den brun ? det e det eg tror du har 125liter
Inaktiv bruker
Halloen
Det går helt fin hos meg vertfall
Jeg har 4 kampfisk hunner og to kloreker på ca : 5 og 8 cm.
Ja, det er en kloreke jeg har. var usikker på sorten.
Takk for info. Det stemmer at det er en indisk kloreke. Den er veldig morsom å ha i aquariumet, men fiskene bør være av en viss størrelse for at de ikke skal bli rekemat. Har nå anskaffet to gull guramier i tillegg. Disse utfordrer reka til en viss grad.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap