- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kan tigerreke og kirsebærreke krysses?
Kan tigerreke og kirsebærreke krysses?
Postet 08.03.09 kl 21:56
De artene innenfor hver genus kan hybridisere seg og må derfor holdes atskilt. Kirsebærreke og Tigerreker har ikke det samme genus.
Rød Krystallreke Caridina cf. cantonensis ´crystal red shrimp´ og Rød biereke Caridina cf. cantonensis er innefor samme genus, det vil si at de to kan krysse seg om de holdes i lag.
Kirsebærreker har genus Neocaridina mens Tigerreke har Caridina. Det vil si at disse reke artene ikke kan krysses.
Rød Krystallreke Caridina cf. cantonensis ´crystal red shrimp´ og Rød biereke Caridina cf. cantonensis er innefor samme genus, det vil si at de to kan krysse seg om de holdes i lag.
Kirsebærreker har genus Neocaridina mens Tigerreke har Caridina. Det vil si at disse reke artene ikke kan krysses.
Postet 09.03.09 kl 13:22
Postet 09.03.09 kl 13:29
Postet 09.03.09 kl 13:35
Postet 09.03.09 kl 13:43
Postet 09.03.09 kl 16:33
Postet 09.03.09 kl 16:36
Seint, men...
Kommer med innspill litt seint i denne tråden, men jeg har funnet et perfekt skjema over hvilke reker som går sammen og ikke. Det er på Planet Inverts sine sider, her.
Det er verdt å ta en titt rundt på de forskjellige sidene om ulike reker! Virker som om de kan det de driver med! Eplesnegla derimot var ikke så populær der i gården skjønte jeg!
Det er verdt å ta en titt rundt på de forskjellige sidene om ulike reker! Virker som om de kan det de driver med! Eplesnegla derimot var ikke så populær der i gården skjønte jeg!
Postet 14.03.09 kl 01:37