Kan tigerreke og kirsebærreke krysses?

Hei, har en del kirsebærreker og planlegger nå å kjøpe inn en gruppe tigerreker. Har hørt at tigerreker også yngler ganske mye. Spørsmålet er da, kan de to artene krysses? Jeg vet ikke hvor nært beslektet de er, og jeg vil helst ikke ende opp med masse lite tiltalende yngel
De artene innenfor hver genus kan hybridisere seg og må derfor holdes atskilt. Kirsebærreke og Tigerreker har ikke det samme genus.

Rød Krystallreke Caridina cf. cantonensis ´crystal red shrimp´ og Rød biereke Caridina cf. cantonensis er innefor samme genus, det vil si at de to kan krysse seg om de holdes i lag.

Kirsebærreker har genus Neocaridina mens Tigerreke har Caridina. Det vil si at disse reke artene ikke kan krysses.
hva med Rød Krystallreke og kirsebærreke?
elias95
hva med Rød Krystallreke og kirsebærreke?

Rød Krystallreke- Caridina cf. cantonensis ´crystal red shrimp´
Kirsebærreke- Neocaridina heteropoda ´red´
Artene vil ikke krysses
Eneste er at kirsebær rekene kan utkonkurere andre typer reker, siden disse har så rask reproduksjon.
Ok, tusen takk for svar! Da er jeg ikke umiddelbart redd for å holde dem sammen hvert fall
Seint, men...
Kommer med innspill litt seint i denne tråden, men jeg har funnet et perfekt skjema over hvilke reker som går sammen og ikke. Det er på Planet Inverts sine sider, her.

Det er verdt å ta en titt rundt på de forskjellige sidene om ulike reker! Virker som om de kan det de driver med! Eplesnegla derimot var ikke så populær der i gården skjønte jeg!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap