Sommerfugl ciklide paret mitt

har lagt egg igjen
de har lagt den i ei grop i rota =)
som vanlig blir sikkert desse spist opp i løpet av natta av noen snikere
anntar det blir for risikabelt og for liten plass å putte de opp i eit 35 liter med foreldrene...
men er lov å nyte det så lenge det varer
ville dele bilder med dere i det minste



[External Image]

[External Image]
Et utrolig flott par du har her!
Sommerfuglciklider står på ønskelisten min også, og disse bildene gjør meg enda mer lysten på dem
Inaktiv bruker
Lillemeg26
Et utrolig flott par du har her! :) Sommerfuglciklider står på ønskelisten min også, og disse bildene gjør meg enda mer lysten på dem :)


Hva hindrer deg i å skaffe et par? =D

Og gratulerer med nye egg =) Utrulig pent par du har. Det må jeg si.
Godt spørsmål, Fayfay
Jeg har spurt om råd angående fiskesammensetning på forum for ciklider, men får liksom ikke noen svar.. Dermed vil jeg forsøke å vente til jeg får noen tips fra erfarne akvarister. Har forresten kjøpt meg 5 Krobia sp. Xingu i dag, en ciklide det står lite om på nett. Men flotte er de! Så om jeg får gode råd, og det blir sagt at jeg fint kan ha sommerfuglciklider, er de neste i karet
Hvor store er ciklidene på bildet, Ingebjørg? De har jo fått noen utrolige farger!
4-5cm
er ikkje så veldig gamle, men har vore heldig med desse to
er de to + ei hoe eg har igjen av 6 stk
og desse to har hatt de fineste fargene, de andre har vore blasse i fargen
så dette paret er eg veldig glad i! =)

hadde vore ekstra spesielt å fått til yngel!
Da er de ikke så store, nei Disse skulle du fått yngel på, vet du!
ja, mn er ikkj så fryktelig mykje eg kan gjør med det
har lyset på i karet, det er vel det eneste eg kan gjør?
Du har ikke ekstra kar hvor de kan gå alene? Vel, ikke alle som er som meg og kjøper 4 kar i løpet av 3 måneder Jeg er ny i gamet, og blir veldig fascinert av guppy-yngel. He he. Guppyer yngler jo i ett sett, så jeg går vel snart lei av å glo på dem...
Håper noen kan komme med gode råd for å redde eggene
eg har eit på 35l, men det er vel for lite?
Det står at sommerfuglcikliden skal ha minst 80 liter, men kanskje noen kan gi råd om det er mulig å ta eggene over i 35 literen og klekke dem der? Selv har jeg ikke prøvd oppdrett ennå.
Etter 30 timer er alle eggene der enda, men halvparten er blitt hvite, så rekner med de er myggla/ubefrukta.
men er en del igjen enda =) er skikkelig spennende dette!
blir like glad hver gang eg går bort å ser at eggene fortsatt er der

kanskje det blir wigglers til helgen? :p
He he, om det var meg, så hadde jeg blitt sittende og glo på eggene hele dagen, jeg Men foreløpig blir jeg lykkelig av å se guppy-yngelet til ungene vokse Du må holde oss oppdatert på hvordan det går med eggene
Hmm. Det var synd
Men nå ser du at de kan leke og legge egg, så kanskje ved en annen anledning..
har veldig lyst å flytte de i eget kar
men har ikkje lyst å ha flere kar stående,
er lixom fint å ha eit i stua, men ikkje flere
He he. Jeg har 3 i stuen... et 240, et 110 og et 63 liter. Samt et 20 liters yngelkar på kjøkkenet Og jeg kjøpte det første til ungene til jul... Men så måtte jeg ha flere da...
oj!
har du bilde av stuen så eg får se?
Beklager, det har jeg ikke Har bare bilder av de to største karene på profilen min, er så heldig å ha en nesten-datter, Legolaks, som er en fremragende fotograf. Skal få henne til å ta bilder av de andre karene også Men i en 30 kvadrat stue, er det tydelig at vi har fått litersyken, til sammen 410 liter vann. Det er mer spennende å se på fisker enn å se på TV, for å si det sånn
Inaktiv bruker
Det 110 literen din, er det en kjempe eplesnegle du har i bakgrunnen der?
Skulle ønske jeg også fikk lov å fylle stua med akvarier =/
Men er vel nok med to rottebur, et 90 liters og et 60 liters...dog her er hele leiligheten 40 kvm, så stua er vel bare 20 sikkert..
He he, nei, ingen kjempeeplesnegle. ser bare sånn ut siden kakadueciklidene er så små.. Fayfay, det høres litt trangt ut hos deg... Jeg venter tålmodig på den dagen jeg skal få mine egne sommerfuglciklider, ikke vare være misunnelig på Ingebjørg...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap