Et lite spørsmål fra en fersking

jeg har nettopp startet med et 17 liter's akvarium, så lurte jeg på om hvor mange fisk som er maks og ha i det?
Inaktiv bruker
Kommer helt ann på hvilke fisk du vil ha det.
17 liter??
En fisk: f.eks. en kampfisk. Det er maks.

17 liter er ingenting, dessverre, det er altfor lite til å kunne sette inn mer enn maks en kampfisk eller muligens noen få moskitorasbora.
Inaktiv bruker
Hva med 2 kampfiskhunner ? hvis man ikke har en kampfisk hann.
Det er ikke alltid hunnene er særlig velvillig inntilt heller. Det er nok en myte at de alltid er fredelige og godtar selskap av andre kampfisk (uansett kjønn). Noen hunner blir rene morderne. Andre akvarister holder hunner i flokkevis uten problemer.

Saken er at en 17 liter er for liten å drive noen uttesting av dette i. I en 17 liter vil det ikke være noe sted å rømme til for offeret, og morderen får en lett match med hensyn til å drepe den andre. Om det nå skulle sånn.
Inaktiv bruker
Skjønner, ble bare nysgjerrig når du nevnte kampfisk.
Svar
jeg har jo planer om en kamp fisk, noen maller og kansje noen snegler.
men det går vel ikke det da?:O
Kampfisken går, og en snegle eller to. Men noen malle/maller er det ikke plass til i en 17 liter
Help!
Hvordan type malleryngel er disse? De spiser alger og er veldig effektive, suger masse på glasset, men klarer ike å finne ut hva de er evt. hva de trenger for å stor kose seg..
Hvilken type
det var et veldig uklart bilde men det kunne se ut som vanlig antcistrus.du har kunnskapsbasen å se i ,syntes selv den er innholdsrik og nyttig
Det er en Otto, ingen ancistrus..
Søk på Otocinclus i fiskebasen, så finner du mallen. Det er ingen yngel du har, den er nok voksen De kalles populært for "Otto", pga sitt latinske navn.
Du kan fôre dem med grøntfôrtabletter (f.eks. dette), og en agurkskive i ny og ne. HUSK å alltid ta opp restene av agurkbiten neste morgen, så det ikke blir liggende for lenge og forurense vannet.

Siden agurk flyter, må man holde dem nede på et vis. Jeg bruker sugekopper og trøkker agurken på sånn:


[External Image]
:)
Takker. Skal fikse alt.

Men det står at de blir 5cm og trenger 60l.
Min er knapt 1cm og bor i 20l. skaffer 63l idag, men får ikke flytte dem før en uke. tror du det går bra?
Ja, men husk å vente til du har et innkjørt, modent filter i 60 literen også, før du flytter den. Otocinclus er skjøre, og tåler ikke så mye når det gjelder forgiftninger av nitritt o.l.

De lever av alger og grøntfôr, så det er bra med litt alger i akvariet til disse
Heisann!
De du har der er nok Otto :P Otocinclus eller noe slikt tror jeg de heter, holder med og søke på Otto i fiskebasen

Ups, leste bare side 1 jeg..
er de veldig aktive? siden jeg så på de typen har i akkariet sitt er de ganske rolige og mine er det liv i hele tiden. sliter med å skaffe mat eller er det bare ett tegn på at de er friske?

De leker også med kampfiskene, er det farlig? kan de skade hverdandre??
sånn generelt, sier dem ofte du kan ha antall lengde fisk i centimener som antall liter altså, 100 liters akvarie, kan du ha ca 100cm (1meter) med fisk men denne regnemåten blir litt for mye i det lille 17 literen.. ville holdt meg til ett par gullfisker, slørhaler, kampfisk osv..
gullfisk i 17 L? blir jo som å si at du kan leve livet ditt på en flydass. du kan overleve men tviler på at du kommer til å ha det bra. søk litt på gullfisk her inne så finner du ut at dette er en fisk som krever mye større plass en mange gir dem. i tillegg griser denne fisken masse.
Dæsken
Du er et geni Mona. ( å henge agurken i den derre sugekoppgreia) enda et tips fra deg jeg kan bruke. Godt det finnes akvarister som deg.. Koser meg med trådene din, bilder og sånn. Helt fantastisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap