Hvoffer yngler ikke sneglene mine tro ?

har 12 epelsnegler vet det er bege sjøn men dem yngler ikke vet noen hvorfor?
Har du plass over vannlinjen?
De er store nok?
Noen ganger hjelper det å senkle vannstanden, andre ganger å gi dem agurk, noen ganger øke temp.
Og noen ganger hjelper ingenting.. Men plutselig setter de i gang.
Har venta på de rosa leeenge nå. De andre fargene la egg som bare det.Prøvd alt over.
Plutselig kom 5 eggelklaser på en uke, etter å ha venta i snart 1 år!
Nå har de gule stoppet...
Ja det e 3 cm
ja eg har 5 cm eller 7 cm fra topen det e van de kan gå opp forbi eg ska prøva å ta opp vermen lit den e jo på 24 nå så :P
Mine eplesnegler begynte å yngle da jeg begynte å gi frossenfor nesten hver dag, hadde 5 klaser samtidig.
Christoffer Helland
ja eg har 5 cm eller 7 cm fra topen det e van de kan gå opp forbi eg ska prøva å ta opp vermen lit den e jo på 24 nå så :P

Det bør minst være 7 cm fra toppen og ned til vannflata. Skru opp temperaturen til 26 grader. Gi de masse god mat noen dager. Kokt potet, agurk, kokt gulerot,mallepiller osv. De bør være 3-4 cm før de begynner å legge egg. Har du sett noe pare seg? Det er veldig kjedelig å vente på at de skal legge egg. Jeg har ventet nå febrilsk på at kjempe eplene mine skal legge nye klaser for jeg har bare 20 snegler igjen og i dag da jeg kikket under lokket var det en diger klase heldigvis. Når de først begynner så blir det til gangs. Så det er kunsten å være tolmodig også. Lykke til. )
Je de svere sneglene mine paret seg tre ganger
de største paret seg tre ganger kan jeg fore med rød myglarve?
Dit de blåe og para seg nogen gonge
eg har sit sjempe sneglane mine paraseg nogen gange å de blå men det blir ikke noe ut av det
Christoffer Helland
går det an?

Ja sneglene kan du fore med det meste.
Ok tak for jelpen
nå har eg jortalt det du sa så nå bør e yngla :P
Her kome det bilder av sneglene mine :)
1. bilde e av en blå epelsnegle så ser ut til å sove ZzzzzZ
2. bilde e det to snigler som går på tur den eine klatre den andre bestigte et pite lide fjel
3. den krype alti opp forbi van nogen så vet koffer
Lit mer bilder
1.den eine e på tur på glase
2.e og på tur ut på snegletur aldri sneglesur:P....
3.nnnnnnnnnaaaaaaaaammmmmmmm agurg sjempegot å goty for helsen min :P
Enå mer bilder
eg har mase bilder av de :P

min agurk det e så got :P

tur tur tru !!! eg e på tur hmm

eg koome før deg
Hvis du ser at noen av sneglene dine er på tur over vann, oppi armaturet osv så er det for å finne en plass å legge egg. En snegle er svært nøye med hvor den legger eggene sine og den kan lete lenge etter den rette plassen. Så hvis det var en av dine store snegler som var oppi armaturet og kikket så blir det snart eggklase på deg. Du trenger ikke senke vannstanden hvis de har mulighet for å legge eggene oppi armaturet. Men du kan jo ha begge deler , det bestemmer du jo selv. Men vær obs på om de legger eggene for nært lyset for da tørker de ut. Lykke til. Dette blir spennende så denne tråden må du oppdatere så vi får høre hvordan det går. )
Ok tak skal du ha
det ske eg jør vet du
Inaktiv bruker
takk for en fin tråd, det hjalp bare å lese denne, for i dag mo0rges fant jeg en klase med snegle egg hvor lang tid bruker kjempe-eplesnegler på å klekke?
Inaktiv bruker
hvet ikke hva jeg gjør, gjør ikke noe spesielt, gir de bare agurk,poteter spinat, poteter, hvet ikke om det kan ha noe å si? skifter vann en gang i uka, så regner ikke emd at det er helt 110% sterilt, temperaturen ligger mellom 25-27(har ikke helt klart å stabilisere den helt). og har ca 6cm fra vannet og opp til toppen(pluss kanskje 10cm som er høyden på den hjemme laget toppen(, det er en liten kant innover på selve karet som de har forsert, for eggene lå på selve lokket, så de har hatt en vrien vei for å legge eggene.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Nordgård
Reklame for plussmedlemskap