Dimming av fluval 4+?

Noen som har erfaring med å bruker dimmer mellom stikkontakten og ledninga til innvendige filter (i mitt tilfelle; Fluval 4+)?

Åssn påvirker dette filteret og vannet, om det er noen spess påvirkning?

Er så hinnsides med strøm i karet nå at jeg tror flere fisk vil misstrives :P
Plussmedlem
Har du forsøkt å justere på den blå spaken i forkant av filteret?
Den kan du justere sirkulasjonen med.

Figur F og G i bruksanvisningen.
Tror ikke pumpen vil like å bli "dimmet" du kan risikere å brenne motoren...
Loomis
Har du forsøkt å justere på den blå spaken i forkant av filteret?[/URL].


Har satt det på -, men det hjelper ikke nok..


hakonbe
Tror ikke pumpen vil like å bli "dimmet" du kan risikere å brenne motoren...


Har vanskelig for å tro att motoren tar skade av å ikke få nok strøm....? Hadde jeg dimmet OPP strømmen hadde den nok blitt overstresset :P
Reduser utstrømmen så mye det går an, og vri utblåsen slik at den treffer bakveggen. Da skulle det bli levlig for de fleste.

Er filteret helt nytt vil du merke naturlig nedgang i gjennomstrømning også, i takt med at filteret fylles med gugge og bakterier
Plussmedlem
CoMAN
Har satt det på -, men det hjelper ikke nok..

??
Satt det på?
Reguleringsspaken satt vel der allerede? Eller snakker vi ikke om det samme filteret?
CoMAN
Har vanskelig for å tro att motoren tar skade av å ikke få nok strøm....? Hadde jeg dimmet OPP strømmen hadde den nok blitt overstresset :P


En motor kan bli "overstresset" av å ikke få den spenningen den er beregnet for også. En vanlig dimmer er ment for å dimme glødelamper ikke en motor.

Jeg hadde ikke gjort det men det er jo bare å prøve...
Fluval
Her er spaken Loomis siktet til...
[External Image]
jeg ser pumpa di skal stå i ett 120 liters kar, hvis du setter utblåsinga på min kan det da umulig bli for mye strøm i karet. snarere tvert imot.
Den blå spaken er pressa så mye som det er mulig mot minus ( - ) som det er mulig. Filteret er helt nytt så det kan vell ha noe å si
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap