Warning...

dessverre så har jeg nå etter mange gode kjøp gjennom annonser her blitt "svindla" 2 ganger på kort tid. regner med at det ikke skal ta 3 uker å sende et filter og et akvarium.. så vær sikre på den dere handler med..
Inaktiv bruker
Er dessverre risken man tar når man betaler forskudd.
Handler derfor aldri for mer enn 200 når ting skal sendes. Blir det levert eller hentes kan man jo betale når man får varen, og derfor greiere å betale mer.
Hm
Ja har vært bort i folk som bare skal ha forskudd en gang på en forsterker til 20.000 jeg måtte bare spør han om han var sprø:P ville ikke betale på paypal engang:P

Betaler bare på postoppkrav vist jeg ikke henter varen selv.

Men har man egentli mulighet til å få pengene tilbake vist man forskuddsbetaler å fyren er en svindler?
sebraciklide
dessverre så har jeg nå etter mange gode kjøp gjennom annonser her blitt "svindla" 2 ganger på kort tid. regner med at det ikke skal ta 3 uker å sende et filter og et akvarium.. så vær sikre på den dere handler med..

Sende et akvarium....? Hvem av dere tar ansvarsrisikoen når/hvis det blir knust i posten?
Betaler bare på postoppkrav vist jeg ikke henter varen selv.

Er jo ikke sikkert det heller. Hvem har ikke hørt om folk som har kjøpt laptop og fått tilsendt en murstein?
Dem man betaler forskud til gir jo deg ditt kontonr og det kan jo du bare gå i banken og sjekke hvem er så dem er jo ganske dumme om dem lurer deg, fordi du finner jo ut hvem det er, er det ungdommer er det jo bare og ta ein tlf til foreldrene deira så får dem so bustane fyk, pluss at dem ser sikkert til at han ordner opp for seg..
man kan likegodt bli lurt om man sende i postopkrav, du vet jo ikke va som er inni pakken før du har åpna den uansett, og det skjer jo etter du har betalt for den på posten..

Eg liker altid og få forskudsbetalt for det eg selger, pgr av postopkrav så tar det så lang tid før man ser pengene pluss at altid ein sjangs for at han ombestemmer seg og henter ikke pakken likavell.
skjønner ikke hvorfor ikke folk bruker paypal mer. en betaler på forskudd, men selger får ikke pengene før kjøper har mottatt varen og godkjent.
Hvis kjøper er en svindler som har fått tak i passordet til en legitim PayPal-bruker, hender det at PayPal trekker tilbake betalingen og nekter å erstatte utgiften for selger. Surt for den som stoler på PayPal.
Kampfisk
Hvis kjøper er en svindler som har fått tak i passordet til en legitim PayPal-bruker, hender det at PayPal trekker tilbake betalingen og nekter å erstatte utgiften for selger. Surt for den som stoler på PayPal.

det der skal vel godt gjøres skjer..
Det er da ingen som kan få tak i et Paypal-passord, men mindre man bruker fødselsdato eller navn på kjæledyret som passord, og da er man vel strengt tatt så dum at man fortjener å bli svindlet.
Mvjnz
Det er da ingen som kan få tak i et Paypal-passord, men mindre man bruker fødselsdato eller navn på kjæledyret som passord, og da er man vel strengt tatt så dum at man fortjener å bli svindlet.

... men likevel tilbakefører altså visstnok PayPal pengene ens og lar personen som trodde han/hun solgte noe til en, ta utgiften.
har opplevd å bli scammed en gang, da en selger med omtrent bare positive tilbakemeldinger scammet et par hundre mennesker på en gang og forsvant. omtrent alle fikk tilbake pengene fra paypal.
er jo som regel bare folk som ikke får det de har betalt for som får tilbake pengene sine. og det er faktisk ikke alltid du får medhold heller, vet om folk som ble scammet og ikke fikk tilbake pengene sine.
dette er jo faktisk svindel og er ulovlig i norge.
Ingen bank vil nok oppgi hvem som eier kontonummeret da de ikke har lov til det.
Jeg ville tatt med kontonummeret til politiet og annmeld saken.
Folk som driver med "småsvindel" fortjener å få en daks på lanken.
Send mail/sms til bruker og be h*n redegjøre for hva som skjer, og dersom man ikke får en god grunn (forsinkelse,tilbakebetaling,etc) så bør man annmelde uten å tenke mer på det.
Om det er snakk om 200 kroner eller 200 000 er jo urelevant.

MEN! opplys bruker om det på forhånd. For det kan jo faktisk være en god grunn til at du ikke har fått varene ennå.
mona o
[I]Sende [/I]et akvarium....? Hvem av dere tar ansvarsrisikoen når/hvis det blir knust i posten?

Er forsikring for inntil 10 000 nok som standard i de fleste pakkeforsendelser fra Posten da.

Men Paypal får du vel heller ikke noe tilbake om du får en murstein i stedet, du har jo fått pakken. Hvis du derimot får ingenting får du pengene igjen. Det sier seg jo selv, da Posten ikke sporer mer enn sending og mottak i de fleste land.

Men får en følelse av at folk er litt naive her inne. Var vel et eksempel tidligere hvor noen kjøpte fisk for 200kr som også måtte blitt sendt. Det er en handel som ikke er mulig å gjennomføre til fornuftig pris, og ihvertfall ikke 200 kr.
Jau
er vel bare sånt som skjer men vet hvem som gjorde d da
Personene
svare ikke på mail eller tlf. men har konto nr så viss det ikke dukker opp i løpet av uka blir det en tur til onkel politi ja
Akvariet
er av plast så det knuses nok ikke=)
Det har skjedd noen ganger i begynnelsen da jeg var naiv og solgte planter og snegler, og stolte på at de skulle betale etter at jeg hadde sendt varen...
Derfor forlanger jeg forhåndsbetaling nå. Beklagelig at man ikke kan stole på folk!!!

Hri taina
sant det. betalte på forskudd jeg men har ikke sett noen varer ennå gått ca 3 uker nå.
Tilfeldig bekjentskap
© geir kristian teigland
Reklame for plussmedlemskap