Fisk dør, feil for?

Jeg har nå mistet andre fisken min. Vi fikk 2 stk 28.feb. Den først døde 21.mars og den andre idag.
Tror kanskje det kan være feil for de får for de er ikke så alt for intriserte til å spise foret når de får det.
dette foret bruker jeg
fisken er av samme type som du kan se på "mine akvarier"
Den gule døde først og en likens idag som var rød.
den gule bilen min hakker litt når jeg gir gass, bruker jeg feil drivstoff?
jeg bruker dette:

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/53/536/536418/benlov_1211912505.jpg

hehe nei du må nok gi litt mer informasjon om hva du har av fisk, størrelse på kar og vannverdier før du får et godt svar
Noen spørsmål, så vil det bli lettere å svare...
Jeg tviler på at det er foret som gjøre det.

Hvor lenge har du hatt akvariumet?
Hvor ofte bytter du vann?
Har du målt vannverdiene?
Hvordan er foringsrutinene dine?
hvor lenge siden ble akvariet satt opp?
hvor ofte bytter du vann?
hvordan fiks var de to nye? i profilen din nevner du bare en gullfisk.
Det er sjelden fisk dør av fiskemat, og den maten du bruker er kanskje ikke den beste (kjenner ikke til det så godt) men er nok ikke grunnen til fiskedød
Det fòret du bruker er akkurat det jeg bruker. Jeg har brukt det siden 16.Desember 2008 til mine Sverddrager og Platyer og ingen har dødd.
Det fòret der er jeg fornøyd med, men jeg skal prøve meg på Tetra sine fiskefòr.
at de dør 3 uker etter de kom til akvariet passer vel omtrent perfekt sammen med nitritutbrudd om du ikke har kjørt inn akvariet før du skaffet fisken.
jeg har ikke brukt klorfjerner i vannet.
fisken ser ut til å trives bedre etter det ble tilsatt.
Samme fòr
Platy-fan
Det fòret du bruker er akkurat det jeg bruker. Jeg har brukt det siden 16.Desember 2008 til mine Sverddrager og Platyer og ingen har dødd. Det fòret der er jeg fornøyd med, men jeg skal prøve meg på Tetra sine fiskefòr.


Jeg driver opdrett og har 9 akvarium, bruker dette foret som han har, det er de beste!
guppyoppdretter
[QUOTE=Platy-fan]Det fòret du bruker er akkurat det jeg bruker. Jeg har brukt det siden 16.Desember 2008 til mine Sverddrager og Platyer og ingen har dødd. Det fòret der er jeg fornøyd med, men jeg skal prøve meg på Tetra sine fiskefòr.


Jeg driver opdrett og har 9 akvarium, bruker dette foret som han har, det er de beste!




Nå har jeg kjøpt meg 1 pose med Tetra Rubin og en boks med TetraMin,=fiskene ble helt ville etter det nye fòret.
Jeg kunne til og med høre at det plaska i vannoverflaten,)=men jeg har sett at de spiser opp Hi Fi fòret fortere enn Tetra sine fòr,men de skal venne seg til det nye fòret sitt da!
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap