Hva slags fisk passer i mitt akvarium?

Jeg har et akvarium på 180 l. Det er sekskantet med glassplate (salongbord).
Sanden/grusen har kornstørrelse 3-5 mm. Masse planter, noen røtter og stein.
Har 5 Ancistrus (på 3 cm) oppi der nå.
Hvilke andre fisk kan jeg ha oppi der?
Inaktiv bruker
Her har du noe.

Noen trenger spesielle lengder på karet, mens andre trenger mer høyde.
Du får ta en titt gjennom lista å se om du finner noe spennende.
fayfay la jo inn en fin liste som tar hensyn til størrelsen på karet, men om dette er i bruk som salongbord så er det et par andre ting du må tenke over også. For det første så er filtreringen som følger med disse akvarien ikke beregnet for mer enn akkurat passe med belastning. Du bør altså holde deg unna de artene som griser en del. De fleste artene stresses også av aktiviteten som foregår rundt og på karet. Du må derfor se etter de som er så robuste at de kan leve med det.

Personlig så synes jeg ikke det er heldig å bruke slike kar som salongbord, eller i det hele tatt sette akvarier på steder hvor det er mye bevegelse og uro rundt. Når man holder dyr så skal og bør behovene til dyrene settes først og fisk bør ikke utsettes for stadig dunking i glasset som det må bli når et akvarium brukes som bord.
Hva skulle man ha gjort uten de, som tror de vet alt, og kan alt ?!!!!!!!!!!!
blackbird
Hva skulle man ha gjort uten de, som tror de vet alt, og kan alt ?!!!!!!!!!!!


Utrolig unødvendig utbrudd. Det Astrid sier er jo sant, uansett om det er noe du ønsket å høre eller ikke. Hun oppfordrer jo bare til å ta ekstra hensyn i valget av fisk, og ikke plukke de mest skvetne og sky.

Du burde strengt tatt være glad for at noen påpeker sånne ting også, så du slipper stadige sykdomsutbrudd og dødsfall som følge av stress.
Inaktiv bruker
ElinH
[QUOTE=blackbird]Hva skulle man ha gjort uten de, som tror de vet alt, og kan alt ?!!!!!!!!!!!


Utrolig unødvendig utbrudd. Det Astrid sier er jo sant, uansett om det er noe du ønsket å høre eller ikke. Hun oppfordrer jo bare til å ta ekstra hensyn i valget av fisk, og ikke plukke de mest skvetne og sky.

Du burde strengt tatt være glad for at noen påpeker sånne ting også, så du slipper stadige sykdomsutbrudd og dødsfall som følge av stress.

Enig, ingen som kommer med angrep på deg som person. Bare informerer om stresset fisken vil utsettes for for konstant trasking rundt bord og lyder dertil.

Greit å huske på når man skal bruke oppholdssted for levende dyr som et bord.
klipp ut noen papirfisker og heng opp haha neida bare tuller:p
kjøp noen gullfisker?
sorry
Takk
Jeg har kjøpt 10 stk kileflekkrasbora. De ser ut til å ha det bra, for de har fått en rustrød farge. I følge informasjonen her på akvaforum har jeg da de riktige vannverdiene.
Har også kjøpt 2 stk blå gurami. De er litt mere sky når man er i nærheten, men når jeg trekker meg unna er de raskt fremme, og er i stor aktivitet

Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap