Sølvhai mister skjell

Den ene sølvhaien min har plutselig mindre skjell på kroppen i dag enn i går (i hvert fall som jeg har lagt merke til).
En flekk på kanskje 1/2 kvcm foran ryggfinnen er gråhvit, og en stripe på ca 2cm langs den ene sida ser ut til å ha mistet skjell.

Jeg har prøvd å ta noen bilder, men med fisken er fremdeles frisk og rask, så den stikker av fra kameraet når jeg prøver. Resultatet er derfor så som så.

Jeg har enda en sølvhai som ser frisk ut, fire SAE som ser akkurat like sunne ut, eplesnegler som kryper og et par ancistrus som gnager på planter og røtter som om ingenting har skjedd.

Temperaturen er 27 grader, pH er 7.

Forslag til hva som skjer her?

LJ
Oppdatering
Sølvhaien det er snakk om mister ikke bare skjell her og der. Den har også mistet en bit av halen og en del av brystfinnene.
Likevel svømmer den rundt sammen med kompisen sin, og ser ikke ut til å være nevneverdig svekket. Tidligere i dag la jeg også merke til at den spiste da jeg matet dem, så formen ser ikke så aller verst ut.

Alt er vel, med andre ord, bortsett fra at fisken går i oppløsning fra utsiden.

LJ
jeg er ingen ekspert, men det ser ut som en bakteriell infeksjon.

sjekk her- en god link med bra bilder.

http://www.jbl.de/onlinehospitaluk/perpicture/index.php?Step=2&GalleryId=2
Takk for tips, annanda. Jeg tok med det jeg hadde funnet ut til den lokale fiskepusheren og fikk med meg en flaske Tetra General Tonic tilbake.
Nå svømmer han rundt nedi en stor bolle med grønt vann og vet ikke helt hva han skal finne på.

Vi får se hvordan det går etter hvert.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap