- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Foring av maller
Foring av maller
Postet 03.04.09 kl 20:52
Postet 03.04.09 kl 21:53
Som Nils sier, corydoras er ikke plantespisende/algespisende fisk. De foretrekker kjøttbasert mat. Plecomin er utviklet for fisk som spiser grønt
Her er noe av det fóret jeg bruker til mine øyestener; corydoras. Har satt veiledende mengde mat per corydoras i parentes. Sticks, granulat og frossentfor må en prøve seg frem med når det gjelder mengde.
Tetra tabimin (1/2 tablett per cory)
JBL novotab (1/4 tablett)
JBL tabis (1/4 tablett)
Sera viformo (1/2 tablett)
discusgranulat
mygglarver
frossen artemia
meitemarksticks
og nå har jeg bestilt artemiasticks også
Anbefaler absolutt at du skaffer hvert fall et par av fortypene jeg har listet opp over, slik at coryene kan få litt avveksling.
Om du kan bruke plecomin til de andre mallene aner vi jo ikke uten å vite hva slags maller det er. Av typen "sugemaller" finnes det både grøntspisende og kjøttspisende typer.
Her er noe av det fóret jeg bruker til mine øyestener; corydoras. Har satt veiledende mengde mat per corydoras i parentes. Sticks, granulat og frossentfor må en prøve seg frem med når det gjelder mengde.
Tetra tabimin (1/2 tablett per cory)
JBL novotab (1/4 tablett)
JBL tabis (1/4 tablett)
Sera viformo (1/2 tablett)
discusgranulat
mygglarver
frossen artemia
meitemarksticks
og nå har jeg bestilt artemiasticks også
Anbefaler absolutt at du skaffer hvert fall et par av fortypene jeg har listet opp over, slik at coryene kan få litt avveksling.
Om du kan bruke plecomin til de andre mallene aner vi jo ikke uten å vite hva slags maller det er. Av typen "sugemaller" finnes det både grøntspisende og kjøttspisende typer.
Postet 03.04.09 kl 21:58
Postet 03.04.09 kl 22:03
Postet 03.04.09 kl 22:05
Foring av maller
det er ancistrus . forer med serena vipachips,. elos sv.b fiskefor til bunnfisk ,mygglarver ..og så var det den boksen med tetra pleco,jeg lurte på ..takk for svar
Postet 03.04.09 kl 23:19
Endret: 03.04.09 kl 23:32
ElinHSom Nils sier, corydoras er ikke plantespisende/algespisende fisk. De foretrekker kjøttbasert mat. Plecomin er utviklet for fisk som spiser grønt :) Her er noe av det fóret jeg bruker til mine øyestener; corydoras. Har satt veiledende mengde mat per corydoras i parentes. Sticks, granulat og frossentfor må en prøve seg frem med når det gjelder mengde. Tetra tabimin (1/2 tablett per cory) JBL novotab (1/4 tablett) JBL tabis (1/4 tablett) Sera viformo (1/2 tablett) discusgranulat mygglarver frossen artemia meitemarksticks og nå har jeg bestilt artemiasticks også :) Anbefaler absolutt at du skaffer hvert fall et par av fortypene jeg har listet opp over, slik at coryene kan få litt avveksling. Om du kan bruke plecomin til de andre mallene aner vi jo ikke uten å vite hva slags maller det er. Av typen "sugemaller" finnes det både grøntspisende og kjøttspisende typer.
Hva? Er ikke Tetra PlecoMin for corydoras Paleatus (flekket pansermalle).
Fikk med en boks med dette fra dyrebutikken. Enn til Siamesisk Algeeter (SAE) og otto?
Skal å handle inn noen av de overnevnte i morgen.
Den ene pansermallen har fått en rød stripe på magen. Er det noen som vet hva det er?
Postet 12.07.09 kl 22:30
Postet 12.07.09 kl 22:34
TimJeg gir mine SAE og Ancistrus SP Prodac Nutron Green tabletter. Dette synes de er gode greier. Green er ment for planteetere og inneholder lite alger. Frosne erter er det mest populære. Da slutter de ikke å spise på lang tid. -Tim
Frosne erter som i menneskemat? Putter du de kalde oppi?
Flyter vel hvis de er tinet? Annet de liker?
Postet 12.07.09 kl 22:37
Jeg koker dem og skreller dem. Da spiser de alt. Skallet var ikke populært. Når de er kokte så synker dem når du kjøler dem ned igjen. Koker dem godt så det inni blir litt mykt.
Ancistrusene digger salat og agurk også. Har ikke testet salat på SAE enda. Agurk fant de ikke ut hvordan de skulle få i seg.
-Tim
Ancistrusene digger salat og agurk også. Har ikke testet salat på SAE enda. Agurk fant de ikke ut hvordan de skulle få i seg.
-Tim
Postet 12.07.09 kl 22:40
Postet 04.08.09 kl 10:17