Golden yngel og foring

Inaktiv bruker
har akkurat flyttet ut golden hunnen våres fra hovedkaret, over i en yngelkar, hun er veeeeldig klar for og spytte. hva bør vi fore yngelen med i starten, har tetra pro color, går det og knuse deg og gi til de? avskallete artemiaegg har vi også, funker det?
Inaktiv bruker
ingen som har noen tips?
eg har bare brukt artemia egg uten skall. men vent til magen blir liten.
Mine malawi får det samme fòret som de voksne skal ha, altså litt rekemiks, flakfòr for malawi og pellets for malawi.
Et flak eller to finknuses med fingrene, mens pellets pulveriseres i pepperkvern. Dette bør få svelle litt først.
En bit "malletablett" går også. Bra å variere litt.
Jeg vet ikke hva som er i "tetra pro color", men animalsk protein fra pattedyr skal de ikke ha.
Lykke til med yngel
Foring av golden
Hei har ca 30 stk yngel for øyeblikket av golden.
Da plommesekken var borte startet vi å fore med Astra spirulinatbl. Disse deler vi i fire og slipper i karret (løser seg relativt fort opp i vannet). I tillegg forer vi med Astra tropical micro granulater. Dette er de kjempeglade i.
Vår erfaring er at disse fiskene i begynnelsen (første halvannen uke) bare spiser det som faller mot bunnen / eller er på bunnen. Først etter ca to uker begynte de å bevege seg rundt i hele akvariet på jakt etter mat.
De vokser som bare det og vi ser forskjell fra dag til dag.
Lykke til

Rampoline
Inaktiv bruker
takker og bukker for all info! hun har enda ikke sluppet yngelen, ser de tydelig inne i munnen, og de begynner og bli store. ser ikke ut som det kan være veldig mange der inne. hun har gått alene i ett lite kar nå i over en uke, men tygger enda.
blir spennende og se når de kommer, og følge utviklingen
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap