Praktbotia og malawi?

Jeg har hørt litt forskjellig og er blitt litt usikker. Er det mulig å ha Praktbotia sammen med Malawi?
nei. de krever helt forskjellige vannverdier, så noen blir iallefall ikke å ha det bra. Malawi bør vel ha en PH på minst 7.5 eller 8, mens praktbotia liker surt vann.
Her er det en veldig bra artikkel om akkurat dette (på engelsk)
Det kan du.
ser ikke no problem med det vis du har ph 7,5 og gh 12.Har disse verdiene i malawikaret mitt og der bruker jeg kunn springvann.Har ikke Praktbotia selv,men kjenner fler som har de sammen med malawi og det går helt fint.Disse vannverdiene er nedre grense for malawi og øvre for Praktbotia.Ifølge fiskebasen her på af kan Praktbotian holdes med ph opp til 8 og gh opp til 12.Det er nok mange som ikke er enige med meg her,men det er nok også en del som har god erfaring med malawi og Praktbotia.Ps de største Praktbotiane jeg har sett går i malawikar så det kan jo ikke vere helt feil.Hilsen Magne
Går helt fint
Har praktbotia sammen med malawiene
PH 7,5 de går i et 400L kar.
Det å ha de sammen vil presse malawi eller botia til å holde ut med øvre / nedre grenser for hva de tåler av vannverdier, temperatur og stress. Kanskje feil fòr også.
Det vil senke immunforsvaret hos dem, og de svakeste individene vil være mer sårbare for sykdom og parasittangrep. Typisk årsak til bukvannsott hos malawi.
Det kan gå bra, og det kan også føre til problemer...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap