Pokker og ! lekasje nå igjen - eller....?

Pokker også ! Nå som alt endelig var i gang og stabilt. Så oppdager jeg VANN PÅ GULVET !!!!! Hadde jo misstanke om lekasje i høst/vinter - og tømte alt, og sjekket, og fant ikke noe. SÅ tappet jeg oppi vann igjen, og satte i fisker, sand, planter ...... og alt gikk fint, regnet med at det var pumpens sterke strøm som gjorde at vannet på en aller annen måte kom ut av akvariet. Iallefall , ikke vann på gulvet - nå i flere måneder, og så merker jeg i dag en ganske stor dam på gulvet. Det har også rent vann under selve akvariet og borde som det står på. Det siste jeg ønsker nå er å tømme alt igjen :-/ kan bare håpe på at det har noe med at jeg renset pumpen for et par dager siden, og kanskje har sølt med vann ...... hvis det kommer mer vann , så er dette IKKE årsaken ......

Søren og altså !!! Karet er forøvrig brukt, og 128 liter.

Hva vil et nytt på omtrent samme størrelse koste?
Akvarie er billig
Om du har lys og pumpe.
Så kan du få 120 L akvarie helt ned til 500-600 kr

Skal du ha Akvastabil 128L ligger det på rundt 1200-1300 kr
Etter hva jeg har sett på 128L så får man mest får pengene på Akvastabil..

Men om du kan gå forandre mål eller velge noe annet ville jeg gjort det
Har ikke dårlig erfaring med noen som helst akvarium egetlig

Kun et jebo kar men det var brukt og lakk når jeg fikk det
Jeg har lys og pumpe ja.

Et rimelig akarie, kanskje litt større men ikke så masse pga plassen er et alternativ. Men å få det i hus er vel problemet pga tyngden. Må se om jeg kan få hjelp av et mannfolk.

Pleier dere akvarister å kjøpe fra nett, eller i butikk?
Kommer jo veldig ann på hvordan akvarie butikker som er inærheten..
Og hvordan priser de har

Nå tar vel mange av nettbutikkene en slant for frakt også selvfølgelig..
Men alikevel kommer de ut billigere og du får akvarie på døra

Ville hørt rundt på de nærmeste zoo butikkene også ringt til et par nettbutikker og hørt om pris på frakt

Så får du sette prisene mot værandre å se hva som lønner seg

Om du har heldekkene lysarmatur og pumpe som passer bra og bord ville jeg valgt med samme mål
Ville anbefalle og kjøpe brukt her inne. Ofte gode priser, men er jo selvfølgelig alltid en risiko og kjøpe brukt.
Var inne på profilen din å så på 128 literen, ser ut som det er en eldre modell av Akvastabil. Det er viktig at dette karet står stødig, all vridning av underlaget kan gjøre at silikon slipper glasset slik at vann trenger gjennom og ut.

Finn et bord hvor hele karet får jevn støtte og at det er i vater. Kan hende du slipper enkelt unna. Det er ofte at resilikonerte kar slipper ut vann i toppen, dette er et sted det er vanskelig å få det tett. Derfor om du fyller for mye vann eller at pumpa sender vann mot toppen av karet vil det renne ut vann.
problemet er kanskje at det ikke står helt i vater.

Men skal jeg tømme og sette alt opp på ny så kan jeg liksom like gjerne kjøpe et nytt tenker jeg. et med tilhørende bord som er beregnet på akvarie. Men problemet er jo at det blir dyrt.

Kan man få akvarium og bord for et par tusen?

Hvis man kjøper fra folk på forumet, hvordan er det da vanlig å få levert eller hentet det?
Her tok jeg bare føste møbelakvarie jeg kom over, det var rundt den prisen du nevnte. Denne selgeren vil ikke sende da - men det er da noen som gjør det med kar på denne størrelsen.

Som regel ikke noe problem å kjøpe bruk - men det beste er å se et kar i virkeligheten før man betaler.
Hei
112 l på webzoo.no koster 628 kr
Sjekk Finn.no. Det står noen kar her i Hordaland.
Jeg vet nå antagelig hvorfor vannet havner på gulvet ! Inni lysrøramaturet fant jeg masse vanndråper, og også vann som rant derfra og nedover ruten og derfra videre ned på gulvet. Det er ikke glass under amaturet, bare på resten av akvariet.

Så nå må jeg nok antagelig få tak i glass til å dekke resten, tror dere at det vil bli mindre vann i amaturet da, og at jeg slipper vann på gulvet?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap