Ny å trenger noen tips.

Hey

har fått meg et 100liters kar.
jeg har 2 haier, som er svart og orange hale, problemet er at den ene har søkt flukt bak pumpa og der er den hele dagen, pumpa er i hjørnet så der er det trangt å haien er der i loddrett stilling med hode ned, beveger seg nesten aldri...... så da er den andre haien nesten altid alene....


problem 2.
Hadde 4 sanne som spiser alge på glasset, men nå er alle vekk, finner ikke noe av dem, har lettet etter dø fisk, og dem har ikke hoppet ut. men borte er dem... så da bør jeg vel uansett gå til innkjøp av 4 nye......

så trenger jeg tips, jeg har ikke så mye fisk i karet enda, har 3 orange fisk som er små. og 10 guppier, 3 reker, 2 haier, men jeg føler at det er så lite (liv) (farge) i karet, så noen tips til hva jeg skal skaffe meg? kunnet tenkt meg noe gult eller blått kanskje. eller noe som virklig kan (lyse) opp karet.

ellers noen tips dere kan gi til en som er nokså ny i hobbyen
Til en 100 liter så har du nok fisk Guppyene vil formere seg gangske fort
Ville anbefalt deg å lest akvarieskolen på artilker
Der kan du lære utrolig mye..

Hvor lenge har karet vært i gang?

De 2 haiene du har husker du navnet på de? Sølvhai kanskje?

husker ikke navnet på haien, dem er helt gråblå, og finnen og halen er orange.

karet har gått i 3 uker, brukte da en kapsel inne i filteret, pluss at filteret var brukt å samme var sanden, fikk akvariumet med en kompis som hjalp meg å få det igang....

alle verdier i vannet er bra, har en slik boks med strips.
hvor mye skal jeg mate dem og med hva? kun slike flak?
skal dem ha div frukt? feks erter? agurk? eple osv osv?
har masse planter og gress, alt ekte.
Haiene
er vel ildhale? og de kan være frykteli kranglete og agressive
sebraciklide
er vel ildhale? og de kan være frykteli kranglete og agressive


hmm, den lignet litt, men er ikke kun halen som er orange da?
men var litt lik på bildene, men da jeg kjøpte den på butikken sa hun at den ikke ble større, den er nå ca 5-7cm lang. og det var (et navn) hai til slutt, sann som sølvhai...
Hmm.
rødfinne hai ? ingen haier som blir mindre en ca 15 cm
Tante Astrid
Mulig det er denne du har, [URLBLOCK1].


der var den ja
hvor mye mat bør jeg gi? hvor lenge bør lys stå på i karet? har det på timer nå, står på ca 8 timer med lys.
Lys kan du ha på helt opp til 12 timer noe mer er ikke anbefalt
Når det gjelder maten så trenger ikke det å være så veldig mye..
Etter mine erfaringer er det bedre å mate litt for lite enn for mye
keyanza
Hey. Idag var jeg å kjøpte meg noe frossne mygglarver og en algetabelett til algeetere. Men leser litt forskjellige plasser om mange tips, å blir ikke helt klok på dette... Hva annet kan jeg gi til fiskene / reker?` f.eks agurk? erter? gullerot? eple osv osv. og hva bør jeg gjøre? vaske? små biter osv. noen tips? eller skal jeg kun gå for flak, mygglarve og algetabeletten?


Søk på rekemiks her på forumet. Her er en tråd, en annen og en tredje.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap