Hvordan ser en dalmatiner molly hunne og hanne ut?

Har kjøpt meg 2 Dalmatiner mollyer. Hvordan kan jeg se om den ene er hunne eller hanne? Den ene er hvit med svarte prikker og den andre er svart med noen hvite prikker. Jeg synes de ser helt like ut ;s
Hannen
er litt mindre og ellers er forskjellen ved åpningen under
Hunner har vifteformet analfinne, mens hanner har lengre, spissere analfinne som nesten alltid ligger helt inntil kroppen.

Hvis begge dine er like er de nok samme kjønn. Hvis du skaffer flere burde du prøve å få 2-3 hunner per hann, siden hannene plager hunnene ganske mye.
Tusen takk for svar ;D Fant ut at den hvite med svarte prikker var hunnen. Hannen svømmer ikke etter hunnen eller noe sånn. Begge to er rolige ^^ Har 3 guppy hunner og 1 guppy hann i samme akvarium og hannen er ofte sammen med de.
Har et til spørsmål, men det passer ikke så godt inn her. Skriver det uansett:

Noen Mollyer ignorerer alle yngelen sin. Jeg har et fødekar men tror ikke de trenger det? Mollyene mine er sammens med noen guppyer. Klarer Guppyene og spise molly yngel?
Mollyyngel er som regel så store at de ikke blir spist av foreldrene sine eller andre fisker i karet, med mindre du har veldig store fisker eller fisker med store munner, noe jeg ikke tror guppyer har
Takk for svar



Molly hunnen min er ikke så rund i magen selv om hun er en hunne :/ Hun er mye på bunnen og er ikke med andre fisker. Hannen har blitt mye mere urolig og er med de andre. Noen ganger kommer hunnen til hannen, men hannen bryr seg ikke om henne heller. Har en plante i et hjørne hun gjemmer seg bak. Hun har ikke spist eller noe. Er det vanlig?
Molly&Guppy
Takk for svar :D Molly hunnen min er ikke så rund i magen selv om hun er en hunne :/ Hun er mye på bunnen og er ikke med andre fisker. Hannen har blitt mye mere urolig og er med de andre. Noen ganger kommer hunnen til hannen, men hannen bryr seg ikke om henne heller. Har en plante i et hjørne hun gjemmer seg bak. Hun har ikke spist eller noe. Er det vanlig?


Ingen som vet?
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap