Hva slags skifer skal jeg kjøpe til mallehuler?

Skal kjøpe skifer men hvilken skifer er trygg å putte i akvarie???
Skal lime å lage huler
Vet at en del bruker indisk gråskifer men de fleste skifer arter er nok trykke når det gjelder akvarie bruk.. men enkelte kan vel høyne Phen en god del..
MadShadow
Skal kjøpe skifer men hvilken skifer er trygg å putte i akvarie??? Skal lime å lage huler:)


Jeg tror skifer er trygt uansett, men det er vel heller "limet" du har tenkt å bruke som du må se litt nøyere på. Det må være godkjent for akvariebruk. Enten akvariesilikon eller Orca underwater glue.
Orca'en er nok best til å lime stein. Sillikon kan glippe litt på andre underlag enn glass, da den ikke limer så bra på porøst materiale (all stein har en viss grad av porøsitet).
skifer er trygg å bruke i akvarie.
For min del virker det som akvariesilikon fester rikelig og vel så det til skifer. Er tross alt ikke meningen de skal tåle brekkjern heller.
Noen typer skifer inneholder metallkrystaller som ikke er så bra.
Det ser ut som små terninger med gull, rett og slett, men jeg tror det må være en god del av dem før det blir et problem. Ukentlige vannskifter vil forebygge metallforgiftning.

En annen type skifer du bør være forsiktig med er tak-skifer. Disse bitene kan være innsatt med anti mosemiddel.
Ph skifer:)?
Høyner skifer ph
Hvilken isfåfall den vil jeg kjøpe
Nei, skifer påvirker ikke ph.
Sikkert derfor det er så mye brukt i akvariesammenheng, fordi det er så nøytralt og trygt å bruke.
men det er jo alltids mulig å hive litt kalksand i akvariet..
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap