Fluval 3+ til en 60 liter?

kjøpte meg akvarie sett for noen uker siden, og syns det er så lite gjennom strømming, så kunne trengt noe med litt mer. og et bra filter
Hva anbefaler dere?

er til et 60 liters kar.
Plussmedlem
Hei, og velkommen til AF

Denne tråden (eller deler av den) kommer til å bli slettet av moderator.

"Rubrikk" er stedet for "Ønskes kjøpt".
Plussmedlem
Magnus Stokkan
kjøpte meg akvarie sett for noen uker siden, og syns det er så lite gjennom strømming, så kunne trengt noe med litt mer. og et bra filter Hva anbefaler dere? er til et 60 liters kar.

Hva slags filter har du nå?
Innerfilter Fluval 1 plus er filtret jeg har nå
Ville rett og slett anbefalle 2213 classic fra eheim.. Her får du kjempe mye for pengene Og du har et filter i mange år.. Dette vil passe perfekt etter det er innkjørt
Fluval 3
har jeg brukt i 4 år uten noe som helst problem faktisk ikke bytta svamp en gang
Plussmedlem
Fluval 1+ blir litt stusselig, ja.
Selv kjører jeg Fluval 2+ i 54 literene mine. Men også det blir litt lite med min belastning. Har derfor et annet innvendig filter i tillegg i disse karene.
Fluval 3+ er stort nok til 60 liter, men det er også stort med tanke på høyden på selve filteret.
Tror det er ca. 27 cm.
sebraciklide
har jeg brukt i 4 år uten noe som helst problem faktisk ikke bytta svamp en gang

Ja ser ut som det er litt bedre, siden det tar litt mer i timen og du kan justre den.
For syns Fluval 1 er dårlig. for må jo bytte vann så ofte når jeg har lite og dårlig filter
Loomis
Fluval 1+ blir litt stusselig, ja. Selv kjører jeg Fluval 2+ i 54 literene mine. Men også det blir litt lite med min belastning. Har derfor et annet innvendig filter i tillegg i disse karene. Fluval 3+ er stort nok til 60 liter, men det er også stort med tanke på høyden på selve filteret. Tror det er ca. 27 cm.

Hva er det andre filter du har i akvariet ditt da?
Vil det være lurt og ha et filter hvor du kan legge et innsug nesten i bunn av akvarie?
Lyd
Kim Andre Martinsen
Ville rett og slett anbefalle 2213 classic fra eheim.. Her får du kjempe mye for pengene :-) Og du har et filter i mange år.. Dette vil passe perfekt etter det er innkjørt :-)

Leste noen steder at eheim bråker litt. bråker denne mye eller?
jeg hører jo litt summing fra den jeg har nå.
Dette er et utvendig filter.. Min erfaring med disse er at etter 3-4 uker er denne stille som en mus.. Og når du har denne i et 60Liters kar trenger kun nok ikke rense med enn 1 gang i halv året

Hadde 2 sånne gående på kjøkknet å høre om trent ingen ting..
Men vis man bruker innvendig filter pleier disse å dure mere etter min erfaring.

Det er veldig mange fordeler med å bruke utvendig.. Slepper å skremme fisken så ofte og mindre jobb samtidig som den holder karet mye renere og fri for slemme bakterier enn et innvendig filter som fluval 3 ville gjort

Så dette er å anbefalle.. Prisen blir på rundt 1000 kr ink frakt Og er en svært hyggelig pris med tanke på hva man får igjen for pengene

Husk å kjøp med filter materiale
Denne prisen er fra webzoo.no

Håper dette var til litt nytte

Mvh: Kim Andre Martinsen
Plussmedlem
Magnus Stokkan
Hva er det andre filter du har i akvariet ditt da?

Det er et eldre Sacem-filter og mindre filter fra Aqua-El.

Du kan eventuelt også modifisere Fluval-filtrene. En modifisert Fluval 2+ burde være tilstrekkelig i 60 liter.
Da er
fluval 105 minst like bra=) hatt mere problemer med eheim enn med fluval=)
Filter
Hvor får jeg tak i andre filter til fluval da? dem som ikke er orginale?
Plussmedlem
Hvis du tenker på blåsvampen som er beskrevet her så kan den kjøpes i dyrebutikken.
Ofte selges disse i større plater, men det er mulig at du kan få kjøpt kappet etter ønske.
Loomis
Hvis du tenker på blåsvampen som er beskrevet [URLBLOCK1] så kan den kjøpes i dyrebutikken. Ofte selges disse i [URLBLOCK2], men det er mulig at du kan få kjøpt kappet etter ønske.

Okey! takker, prøve og få tak i en brukt tenkte jeg. og kjøpe nytt filter og la det ligge i akvariet en stund før jeg legger det i pumpa. så de får dem riktige bakteriene
Jeg ville godt for eheim,fluval er bra,men eheim bedre,og min erfaring er at eheim er mere stillegående en fluval pluss at eheim har noen bedre løsninger på ting en fluval.

Og jeg mener
det motsatte=) har 5 stk fluval igang og 5 eheim, men men smaken er som baken
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap