Akvarium

kan jeg lage akvarium av plexiglass

håper på mange gode svar takk
Det
går jo det. men kan veldi fort bli ripete d
Har vært flere tråder ang. dette.

Såvidt jeg leste, var det ikke anbefalt fordi plexiglass har lett for å få riper.
Det skal visst lite til...

Så kommer det ann på hvor stort akvarie du tenker på å lage da...
Tja
har reparert et 100 liter (bytta bak veggenmd plexi glass,) funker men er ikke spez fint nei
Sålenge det er bakveggen det er snakk om, og plexiglasset er tykt/sterkt nok er det jo null problem. Da fikser du deg bare en bakgrunn til dette
jeg tenkte å lage en ca 18 liters kar til reker går det bra
Det går bra
men det blir ikke så fint som med glass da. og vær veeeeeeldi forsiktig når du holder på så du ikke riper det opp. tåler som sagt nesten ingen ting
F.eks. Bruk grus istedet for sand akvariet med noe størrelse. Slik unngår du riper når du vasker ruten for alger.
Hva kan jeg bruke til å lime plexiglassene. Går akvarie silikon eller skal jeg bruke noen andre typer

takker for svar
Brukte
akvarie silikon jeg, men som sagt tifligere det er bare en vegg som er bytta til meg da
jeg mener å ha hørt at silikon ikke fester spesielt godt til plexiglass, så jeg tror jeg hadde styrt unna silikon.. mener det er noe som heter tec7 som kan brukes til å lime silikon. Men les nøye på tuben før du setter igang sånn at det du evt limer med ikke inneholder "ulumskheter" som f.eks sopp-dreper middel o.l
Jarl-Erik Nordnes
Hva kan jeg bruke til å lime plexiglassene. Går akvarie silikon eller skal jeg bruke noen andre typer

Ikke bruk silikon eller Tec 7. Dette holder ikke på sikt og det løsner slik at det blir lekkasje. [URL=http://cgi.ebay.com/1-Pint-Can-IPS-Weld-On-Weldon-3-ABS-Acrylic-Cement_W0QQitemZ400001008808QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5d21eb04a8&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A200#ebayphotohosting]IPS [/URL] eller ACRIFIX 116 / 107 fra plastkompaniet.
ok, men orca underwater glue er vel da muligens veien å gå.. dette stoffet er relativt dyrt(3-400kr tuben) men skal være brukbart til å lime plexiglass..
hvor mye koster bra akvarieglass og bra silikon til å lage 100 liters akvarium?
hvordan glass og hvordan silikon?
Hvor mye tjener jeg i alt på å lage akvarium?
Sannsynligvis blir det dyrere å lage det selv, enn å kjøpe det ferdig. Du bruker vanlig eddiksyrebasert silikon beregnet for akvariebruk og glass av en passen tykkelse. Her finner du en tabell for glasstykkelse og hvordan lime sammen et akvarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap