Hva er dette for en snegle?

Lurte på hva slags snegle dette er??
fant en inntrenger i akvariet for en stund siden O_o
har den tynne følehorn er det en damsnegle, har den tykke 3kantformede er det en leveriktenegl. begge deler regnes som pestsnegle
D gjorde jeg også
fant en slik i mitt akvarie, men d er lenge siden, da var den bitteliten, men har nå vokst seg større. jeg hadde da bare 2 sebrasnegler, å så dukket bare den her plutselig opp. Har i ettertid fått eplesnegler og posthornsnegler. Tror d nærmeste jeg kom frem til var damsnegle, synes han er blitt rent vakker etter hvert. Var på basen og leste om den, men husker ikke hva som sto der...
trur nok det er pestsnegle,Vanlig damsnegle.(Lymnea peregra)....... du finner info om den på snegle og skalldyrbasen....
okai. takker for svar =)

da får jeg lese litt og se om det er noe jeg vil spare på :P hehe...
Damsnegler regnes riktignok som pestsnegler, men jeg har aldri hatt noe problemer med mine. De formerer seg ikke i noe raskt tempo, og rører ikke planter. Og de som bor i hagedammen vokser seg digre, og blir da enda stiligere enn når de er bittesmå
Mvjnz
Damsnegler regnes riktignok som pestsnegler, men jeg har aldri hatt noe problemer med mine. De formerer seg ikke i noe raskt tempo, og rører ikke planter. Og de som bor i hagedammen vokser seg digre, og blir da enda stiligere enn når de er bittesmå:)

Synes også de er pene, min har ikke blitt til flere i motsatt til de andre pestsneglene jeg har, de er ikke så fremtredende i selskapsakvariet mitt, men i corykaret prøver de virkelig å overta- å de er ikke pene, de er over alt som skitne små klumper! Damsneglen min har derimot fått et vakkert gullskimmer over skallet som av og til glir over i forskjellige farger, jobber uavbrutt som en helt hele tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap