Hva ser best ut?

Jeg sliter litt med dette med lysrør.. Har klart og "wrappe" hodet mitt rundt dette med RA-indeks, Kelvin, Lum og watt..

MEN! Hva er egentlig best i kombo med HAGEN Aqua-Glo?

For øyeblikket har jeg aqua-glo og phillips 965 biolux sammen. Dette ser slik ut (se bildet 1, beklager kvaliteten.)

Jeg har opptil nå kjørt bare phillips 965 biolux alene og plantene ser ut til og ha slitt litt.. Dette så forøvrig slik ut (se bildet 2, igjen beklager kvaliteten).


Spørsmålet mitt er som følger;
Hva synes dere ser penest ut?
Og hva er egentlig best for plantene mine?

Planteliste:
Sverdplanter - bleheri
Ludwigia repens
Bacopa
Anubias
Hygrophila polysperma "roseanvig"
Hygrophila corymbosa "Siamensis 53B"

Akvariet er en 128L Akvastabil med armatur (2-rørs)
Jeg vet ikke hva som er best for plantene, men jeg synes sånn det er på det øverste bildet ser finest ut.
Klare farger på planter og sand, mens på det andre bildet er det litt grønnskjær over det hele
Shiramor
Jeg vet ikke hva som er best for plantene, men jeg synes sånn det er på det øverste bildet ser finest ut. Klare farger på planter og sand, mens på det andre bildet er det litt grønnskjær over det hele ;-)


Tusen takk for svar. Jeg må si meg enig ideg tror jeg.. Men jeg har en følelse av at en annen kombinasjon med et annet lysrør (annet en phillipsen) ville ha et mer "ekte" utseende, pluss at det sikkert ville hjulpet plantene mine.

Eller er jeg helt på jordet?
Power-glo
Jeg sverger til Power-Glo Lysrørene ihvertfall. 18000k og er det nest siste på skalaen før Marine-Glo.
Gir en fantastisk farge gjengivelse på kontraster og rødt, blått og grønt. Folk som kommer til meg sier at det er nesten som et Akvarie i HD
Atle Abel Salvesen
Jeg sverger til Power-Glo Lysrørene ihvertfall. 18000k og er det nest siste på skalaen før Marine-Glo. Gir en fantastisk farge gjengivelse på kontraster og rødt, blått og grønt. Folk som kommer til meg sier at det er nesten som et Akvarie i HD :)


Power-Glo ja, leste at noen anbefaler disse to rørene sammen, men blir ikke 18.000K litt vel "overkill" i et ferskvannsakvarium? Og har ikke Power-glo et ganske "rosa-rødt" sjær?

Jeg prøver og få til en type lys som ikke er for "voldsom" og ikke for sterkt, men fortsatt slik at fiskene har rette fargene og at plantene trives.
Jeg har lyst på et lys som fjerner rødfargen i karret, slik at sanda ikke blir oransje og vannet ser grumsete ut til en hver tid. Da syntes jeg daylight var fint.
Men finnes det andre lys som gjengir hvitt litt bedre??
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap