Alle posthornsneglene er døde

For 3 uker siden kjøpte jeg 8 posthornsnegler - røde og blå. Nå er alle døde. Vannet har god kvalitet - ph - 7,2 gh ca 10 , og temperatur 25 grader.
Hva kan årsaken være? Har bestilt flere snegler og er redd for at alle dør igjen etter en kort stund.
Du bruker ikke salt i vannet? De er jo ganske hardføre de her så det er jo ikke godt å si hvorfor de døde. Hvilke fisk har du sammen med dem og hvor stort kar har du de gående i?. Du sier ikke noe om nitritt verdien for snegler er veldig vare på det. De dør ikke så fort pga feil ph og gh.
Jeg bruker ikke salt i vannet, nitritt er 0 . Karet er 110 l stort. Fisk er rødmunntetra, 2 paletter, 5 guppyer, 1 gibbiceps, 1 ancistrus sp. 2 perlegurami. ikke noe mer. De får agurk, erter og sqaush.
Hei igjen. Da vil jeg tro det er palettene som er synderen. De tar gjerne slike snegler. Det har jeg sett med mine egne øyne. De er lynraske når de går til angrep. De tar også små eplesnegler også hvis de får det til. Jeg har et voksent pallettpar gående i et kar sammen med de blå posthornene. Her finner jeg masse tomme skall hver dag. Jeg har selv sittet og sett de har tatt og knerta posthornene mine og jeg blir rasende hver gang. Men det er hundrevis av blå posthorn oppi der derfor så får de bare gjøre det. De tar ikke de som er størst. Jeg kan sende med noen store i dag når jeg sender de andre til deg, så får vi se om de klarer seg bedre. )
oi, da vet jeg det tusen takk for svaret. Håper de ikke prøver seg på de sneglene jeg har bestilt av deg ! Gleder meg sånn til å få til noen store, vakre snegler.

Du får bare følge godt med på de nye sneglene du får om palettene er ute etter de. ) De er på vei...
Tusen takk Heidi veldig snilt av deg, setter pris på det.
Palettbøller!
Satt de flotte sneglene ( kjempesnegler og posthorn) jeg fikk i dag i akvariet, dro på møte, 2 timer senere er flere tatt av dage og kjempesneglene mobbes av palettene. Nå har jeg tatt de overlevende ut og tar de med på jobben i morgen og setter dem i det akvariet jeg har der. Hersens fisk - mobbing er ikke lov!
He he jeg må jo le også...det er så typisk paletter. MIne går på nåde i en 54 liter pga at jeg ikke klarte å kvitte meg med dem og syntes så synd på de da hannen holdt på å stryke med pga at han var så sjalu. Har heldigvis et kar til hvor det går blå posthorn så de får ikke kverka alle. )
Nå har freden senket seg over posthornsneglene og kjempesneglene i mitt akvarium her på jobben ungene på avdelingen elsker å se på dem , så da er alt bare velstand !
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap